ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

انواع بیماری های دهان شامل چه مواردی است؟

باکتری‌های موجود در دهان درصورت عدم رسیدگی باعث به وجود آمدن انواع بیماری های دهان لثه و پوسیدگی دندان میشوند. این اختلال به مرور زمان پیشرفته تر شده و نیاز به درمان های جدی تری دارد. در ادامه نمونه هایی ازانواع بیماری های دهان را در بهترین دندانپزشکی شرق تهران با بهترین متخصص انواع بیماری های دهان در ایران برای شما خواهیم گفت.

انواع بیماری های دهان

انواع بیماری های دهان شامل چه مواردی هستند؟ | بهترین متخصص بیماری های دهان

پوسیدگی دندان: پوسیدگی دندان یا کرم خوردگی دندان به علت وجود پلاک در طولانی مدت در اطراف دندان و لثه به وجود می آید. عدم رعایت بهداشت و از بین نبردن پلاک دندان، موجب پوسیدگی خواهد شد. پلاک نوعی باکتری است که بعد از خوردن مواد غذای و قندی به صورت چسبناک روی دندان ها باقی می‌ماند. پوسیدگی دندان مشکلی است که برای همه افراد در هر سنی ایجاد میشود.
چگونه از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم؟ با مسواک زدن اصولی، استفاده از نخ دندان و دهانشویه و مراجعه مرتب به دندانپزشکی میتوانید ازایجاد پوسیدگی دندان جلوگیری کنید.
پوسیدگی دندان از بیماری های دهان

آبسه یا عفونت دندان | بهترین متخصص زخم های دهان

کانال دندان دارای عصب هایی است که در اثر پوسیدگی آسیب می‌بینند. پوسیدگی با گذر زمان موجب بروزعفونت دردهان و لثه و در نتیجه آبسه دندان می‌شود.
راهکار مناسب برای جلوگیری از آبسه یا عفونت دندان چیست؟ به محض احساس درد در دندان باید درمان عصب کشی و درمان ریشه دندان را انجام داد. در این مواقع دندانپزشک با خارج کردن عصب، تمیز کردن کانال و پرکردن آن باعث رفع عفونت و پوسیدگی دندان می‌شود.
عفونت لثه از بیماری های دهان

تغییر رنگ دندان یا تیره شدن دندان ها | بهترین متخصص ضایعات دهان

تغییر رنگ دندان ها در دو صورت اتفاق می افتد:
دندان مرده و از بین رفته است.
دندان در حال حفظ عصب است.

راهکار مناسب برای تیره شدن دندان ها چیست؟ با معاینه و ویزیت دندانپزشک در ابتدا عصب کشی و ترمیم ریشه انجام می‌شود و در برخی موارد راهی جز کشیدن دندان ها نیست.
تغییر رنگ دندان از بیماری های دهان
انواع بیماری های دهان: مال اکلوژن | بهترین متخصص سرطان دهان
این اختلال به حالتی گفته میشود که دندان های فک بالا و فک پایین به درستی روی هم قرار نمی‌گیرند و در حالت‌های مختلف دیپ بایت، آندر بایت و به هم فشردگی در دهان وجود دارد.
راهکار مناسب برای اختلال مال اکلوژن چیست؟ در صورت نامرتبی دندان ها، با درمان ارتودنسی به روش های مختلف میتوان دندان ها را حرکت داد.
مال اکلوژن از بیماری های دهان

انواع بیماری های دهان: دندان قروچه | دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

به ساییدگی دندان ها روی هم و فشار دادن آن ها (براکسیم) یا دندان قروچه گفته میشود که ممکن است منشا آن استرس و اضطراب باشد.
راهکار مناسب دندان قروچه چیست؟ با معاینه و قالب گیری توسط دندانپزشک، محافظ دهانی ساخته میشود تا بیمار در طول خواب از آن استفاده کند.
دندان قروچه از بیماری های دهان

انواع بیماری های دهان: اختلال در مفصل فکی و گیجگاهی | بهترین دکتر بیماری های دهان

در این نوع اختلال که مفصل فکی در زیر گوش قرار دارد، فرد ناخودآگاه شب ها دندان قروچه میکند و فک ها را بر روی هم فشار میدهد.
راهکار مناسب برای اختلال مفصل فکی چیست؟ تمرین های کنترل و آرام سازی، قرار دادن کمپرس سرد و پرهیز از خوردن غذاهای سفت و استفاده از محافظ دهانی برای جلوگیری از دندان قروچه.

سندرم مفصل گیجگاهی فکی

در کلینیک دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (متخصص پاتولوژی دهان فک و صورت) معاینه و انواع بیماری ها و ضایعات دهان فک و صورت را به سرعت شناسایی و درمان کنید تا از مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری کنید.

پاتولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!