ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

لکوپلاکیا یا لکه سفید داخل دهان

گاهی اوقات ممکن است متوجه برآمدگی های سفید داخل دهان یا زبان و اطراف لثه شوید. زخم های سفید داخل دهان یا لکه های سفید روی زبان لکوپلاکیا نام دارند. لکوپلاکیا از انواع بیماری های دهان است که برای درمان آن باید به متخصص بیماری های دهان  مراجعه کنید. لکوپلاکیا (لکه های سفید داخل دهان) دردناک نیست و ممکن است از بین برود. اما باید هرچه زودتر درمان شود، چرا که گاها ممکن است نشانه ای از وجود سرطان دهان باشد.

لکوپلاکیا

محل ایجاد لکوپلاکیا | متخصص بیماری های دهان

لکوپلاکیا اغلب بی رنگ یا سفید است و گاها با ظاهری ترک خورده و بدون درد همراه هستند.‌ بستر به وجود آمدن این دانه های سفید، روی زبان، روی لثه و یا سقف دهان است. در اغلب موارد نیز در سطح داخلی گونه ها و انتهای دهان و زیر زبان است.

لکه های سفید در دهان

علت به وجود آمدن لکه های سفید داخل دهان | دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

• یکی از دلایل به وجود آمدن لکه های سفید روی زبان و یا دانه سفید روی لثه، آسیب یا به وجود آمدن عفونت در مخاط دهان است.
  • مصرف زیاد دخانیات.
  • داروها یا عوامل مختلفی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن میشود. مانند: شیمی درمانی، HIV، انجام جراحی های بزرگ
  • آسیب و ایجاد زخم در دهان.
  • سوختگی شدید و پشت سر هم مخاط دهان به علت مصرف مکرر مواد غذایی یا مایعات داغ.
  • استفاده های طولانی مدت از محصولات سفید کننده دندان.
  • دندان های لق یا لبه های تیز براکت های ارتودنسی.
  • استفاده زیاد از استروئید های استنشاقی و عدم شست وشوی دهان بعد از مصرف.
  • مصرف بیش از حد الکل.
  • بهداشت ضعیف دندان و دهان.
دانه سفید روی لثه

درمان لکه های سفید داخل دهان | متخصص آسییب شناسی بیماری های دهان فک و صورت

برخی از لکه های سفید داخل دهان ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد یا با انجام اقداماتی از بین رود:

• نوشیدن مایعات زیاد و آب.
  • استفاده از برس مسواک برای تمیزی دندان ها و اطراف لثه برای از بین رفتن باقی مانده غذا.
  • شست و شوی مرتب و تمیز نگه داشتن دهان در طول روز.
  • برخی از دانه سفید روی زبان اغلب با ترک سیگار و حذف الکل از بین میروند، اما باید با متخصص بیماری دهان مشورت کرد تا با تجویز دارو این اختلال هرچه زودتر درمان شود.
زخم های سفید داخل دهان
مراجعه به متخصص بیماری های دهان فک و صورت | دکتر علی لطفی متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان فک و صورت

در صورت تغییر شکل دادن زخم های موجود در دهان باید به متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید. متخصص پاتولوژی دهان فک و صورت با انجام آزمایشات و معاینات علت به وجود آمدن لکه های سفید را تشخیص میدهد. وجود لکه های سفید روی زبان ممکن است نشانه های وجود بیماری و رشد باکتری باشد. متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان با توصیه های لازم در زمینه تغییر رژیم غذایی، روند درمان یا جلوگیری از به وجود آمدن لکه های سفید را شروع خواهد کرد.

بهترین متخصص بیماری های دهان در ایران

در کلینیک دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان در ایران دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص پاتولوژی دهان فک و صورت معاینه و انواع بیماری های دهان فک و صورت را به سرعت شناسایی و درمان کنید تا از مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری کنید.

پاتولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!