جراحی فلپ چیست؟

جراحی فلپ چیست

جراحی لثه یکی از شاخه ‌‎های جراحی‌ دهان و دندان است. این نوع جراحی به پاکت لثه و انواع بیماری‌های لثه مربوط میشود. جراحی فلپ که یکی از شایع ترین جراحی ها در زمینه دهان و دندان است با هدف ترمیم و جلوگیری از گسترش بیماری و التهابات لثه انجام می‌شود. وجود عفونت و بیماری در لثه باعث ایجاد فاصله و جدا شدن دندان از لثه می‌شود. هرچه طول پاکت لثه افزایش داشته باشد، نفوذ باکتری به این ناحیه افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه دندانپزشک برای کاهش عمق پاکت جراحی فلپ را انجام می‌دهد. در ادامه چگونگی عمل جراحی فلپ را توسط بهترین متخصص بیماری های دهان دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خواهیم گفت.

عمل جراحی فلپ | متخصص جراحی لثه در شرق تهران

بیماری پریودنتیت یک نوع بیماری شدید مربوط به لثه است. اگر این بیماری پیشرفته شود باعث از بین رفتن بافت لثه و تحلیل در ساختار آن می‌شود. جراحی لثه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. روند جراحی به این ترتیب است که ابتدا با تزریق بی حسی، لثه شکافته شده و به سمت عقب فرستاده می‌شود. قسمت آسیب دیده از عفونت پاکسازی می‌شود و جرم های عمیق آن نیز برداشته می‌شود. در پایان لثه به دندان بخیه زده می‌شود. جرم گیری عمیق، دیپ اسکیلینگ و روت پلنینگ روش‌های دیگر پاکسازی لثه هستند که در روند انجام آنها سطح ریشه دندان نیز صاف می‌شود.

مراقبت های بعد از جراحی لثه | بهترین دندانپزشک زخم های دهان

• خونریزی تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی طبیعی است. در صورت درد از مسکن‌هایی که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید.
  • از مسواک زدن در ناحیه جراحی خودداری کنید. مرتب دهان را بشویید تا از ورود باکتری به آن جلوگیری شود.
  • از خوردن غذاهای داغ و گرم بپرهیزید.
  • رعایت بهداشت لثه و دهان و استفاده از فلورایدهای آنتی باکتریال و کلرهگزیدین بعد از انجام جراحی توصیه میشود. اینکار باعث میشود تا از رشد و تجمع باکتری در ناحیه جراحی شده جلوگیری شود و به بهبود هرچه زودتر لثه و دهان کمک شود.