ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

راهنمای انواع بیماری های دهان

بیماری های دهانی یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های عفونتی در انسان هستند. بیماری های شایع دهانی ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شوند. به توجهی به رعایت بهداشت دهان و سلامت دندان ها، تغییر عادات رژیم غذایی و یا وجود اختلال در کارکرد یک یا چند عضو از اندام های بدن یا دهان موجب ایجاد بیماری و زخم های دهان میشوند. در ادامه انواع این بیماری ها را نام میبریم. در صورت مشاهده علائم میتوانید با مراجعه به دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان معاینه و درمان شوید.

انواع بیماری های دهانی

تبخال | بهترین متخصص عفونت های دهان

تبخال از مجموعه بیماری های دهانی است که به آن تاول تب هم میگویند. تبخال یکی از شایع ترین بیماری هایی است که افراد به آن مبتلا میشوند. این ویروس بوسیله سرما خوردگی یا تب به وجود نمی آید اما عموما سرما خوردگی یا تب میتواند آن را تحریک کند. تبخال از طریق ظروف مشترک یا تماس نزدیک با افرادی که دارای این ویروس هستند منتقل میشود. درمان ویروس تبخال بوسیله کرم یا پماد های مخصوص امکان پذیر است اما در صورت ابتلای مکرر و طولانی مدت باید توسط بهترین متخصص بیماری های دهان معاینه شوید.

تبخال از بیماری های دهانی

برفک دهان | بهترین متخصص بیماری های دهان

بیماری برفک دهانی به شکل زخم های کوچک سفید رنگ یا برجستگی های خاکستری در مخاط دهان ایجاد میشوند. در صورت کندن، این زخم ها دچار خونریزی خواهند شد. علت به وجود آمدن برفک دهان از بین رفتن باکتری های مفید در دهان است. از بین رفتن باکتری مفید، زمینه مناسبی را برای رشد قارچ فراهم میکنند. رشد بیش از حد قارچ ها در دهان، بصورت برفک مشاهده میشوند. برای درمان برفک دهان باید  توسط متخصص بیماری های دهان معاینه شده و با مصرف داروهای مخصوص بیماری را کنترل کنید.

بیماری برفک دهان

پرزهای تیره روی زبان | بهترین متخصص بیماری های دهان

وجود پرزهای سیاه روی زبان زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری ها روی سطح زبان رشد میکنند. در برخی مواقع در اثر مصرف بلند مدت قرص های آنتی بیوتیک دار زبان دارای برجستگی هایی به شکل پرزهای تیره میشود. در ابتدا باید توسط متخصص بیماری های دهان و معاینه و بعد با مسواک زدن سطح زبان این اختلال را درمان کنید.

پرز های دهانی

آفت دهانی

یکی دیگر از بیماری های دهان، آفت زدن در قسمت های مختلف دهان است. آفت دهان دلایل مختلفی دارد که میتواند بر اثر استرس، کبود ویتامین یا اختلالات هورمونی باشد. زبان و اطراف گونه ها محل شایع به وجود آمدن آفت دهان هستند که مدت زمان درمان آنها معمولا بین یک یا دو هفته است. به محض مشاهده و درمان آفت باید به متخصص بیماری های دهان و دکتر زخم های دهان مراجعه کنید.

آفت دهان از بیماری های دهانی
لوکوپلاکیا

بیماری لوکوپلاکیا به شکل زخم های سفید رنگ داخل دهان است. لوکوپلاکیا در قسمت مخاطی دهان به وجود می‌آید و آن را درگیر میکند. در صورت مشاهده طولانی مدت و تغییرات ظاهری لوکوپلاکیا باید به متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید.

لوکوپلاکیا از بیماری های دهان
زبان جغرافیایی | بهترین دندانپزشکی شرق تهران

زبان جغرافیایی نوعی اختلال ظاهری در سطح زبان است. نمای ظاهری آن به صورت برجستگی های کوچک و سفید رنگ در سطح زبان و به شکل نقشه جغرافیایی است. زبان جغرافیایی در طولانی مدت، تغییری در شکل و اندازه روی سطح زبان ایجاد میکند. با مراجعه به متخصص انواع بیماری های دهان میتوانید از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

زبان جغرافیایی از بیماری های دهان

بیماری لثه | بهترین دندانپزشکی تهرانپارس

اگر لثه به صورت متورم و قرمز رنگ باشد نشان دهنده وجود بیماری لثه است. بیماری لثه باعث لغ شدن دندان ها میشود. رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان باعث جلوگیری از بیماری لثه میشود. با مراجعه به دندانپزشک و متخصص بیماری های دهان میتوانید بیماری لثه را درمان کنید.

عفونت های دهان

وجود اختلال در دهان میتواند یک علت جدی برای وجود اختلال در کارکرد یکی از اندام های بدن باشد. با مراجعه به متخصص بیماری های دهان و متخصص زخم های دهان هرچه زودتر آنها را درمان کنید و از مشکلات بزرگ تر و پر هزینه تر جلوگیری کنید.

پاتولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!