Follow Us

ایمپلنت

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است و پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

عوارض چند روز اول پس از انجام ایمپلنت:

1- ایجاد واکنش های حساسیتی بخصوص در اثر خوردن داروهای تجویزی (پس از بروز حساسیت حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید)

2- لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت ( البته جای نگرانی نیست و این عارضه بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد)

3- درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد.

4- تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.

5- در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.

6- بدلیل اینکه درمان ایمپلنت یک جراحی بوده احتمال بروز عوارض جراحی وحود دارد از جمله احتمال خون ریزی و عفونت وجود دارد که با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت میتوانید از آن پیشگیری کنید.