ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

فهرست مطالب (کلیک کنید)

عصب کشی دندان چیست؟ | دندانپزشک متخصص عصب کشی در شرق تهران
یکی از دردهایی که همه افراد در قسمت دندان‌های خود تجربه کرده‌اند درد پوسیدگی دندانی است که به عصب رسیده باشد. در این حالت فرد به دندانپزشک مراجعه می‌کند و دندانپزشک متخصص درمان ریشه با معاینه و بررسی عکس رادیولوژی دندان، به فرد اعلام میکند که دندان مورد نظر نیاز به درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان را دارد. درمان ریشه دندان درمانی است که بر روی ریشه دندان انجام می‌شود و با خارج کردن بافت عفونی دندان، قسمت آسیب دیده از داخل تاج و کانال‌های ریشه دندان خارج شده و سلامت فضای استخوان دور ریشه دندان تامین می‌شود. در ادامه راهکارهایی جهت درمان ریشه دندان و چگونگی درمان ریشه دندان را در بهترین دندانپزشکی شرق تهران به شما خواهیم گفت.
عصب کشی دندان
درمان ریشه دندان (ENDO) چیست؟ | دکتر متخصص درمان ریشه در شرق تهران

وقتی پوسیدگی دندان پیشرفت می‌کند و به دندان ضربه و آسیب وارد میکند، عفونت در دندان ایجاد می‌شود. در این حالت تنها راه نجات دندان درمان ریشه و جلوگیری از کشیده شدن آن است که عموم به آن عصب کشی دندان می‌گویند.

عصب کشی چگونه انجام میشود؟
درمان ریشه دندان چگونه انجام می‌شود؟ | دکتر متخصص عصب کشی در شرق تهران

در مرحله درمان ریشه ابتدا دندانپزشک متخصص با بررسی عکس از ریشه دندان و با استفاده از تزریق ماده بی حسی به بافت لثه و اطراف دندان، پوسیدگی‌های روی دندان را برمی‌دارد و عفونت درون دندان را تخلیه می‌کند. در این حالت میکروب‌های کانال عصبی دندان از بین می‌رود و ریشه تخلیه می‌شود. بعد از اتمام کار و اطمینان از تخلیه کانل عصبی، دندانپزشک درون کانال‌های دندان را با استفاده از مواد مخصوص پر می‌کند و در مرحله آخر با کامپوزیت یا آمالگام دندان را روی دندان را پوشش میدهد.

نکته : دندان‌هایی که بر روی آن‌ها درمان ریشه انجام شده است عمر طولانی مدت دارند و این نکته بستگی به نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان دارد، در نظر داشته باشید در زمان پانسمان دندان، با دندان مورد نظر غذا نجوید زیرا موجب عفونت و شکستی دیواره‌ها خواهد شد.

علائم نیاز دندان به عصب کشی دندان
مراقبت های بعد از درمان ریشه دندان چیست؟
  • تا ۲ ساعت اولیه از خوردن مواد غذایی سفت با دندان مورد نظر خودداری کنید.
  • آنتی بیوتیک، مسکن یا داروهای تجویز شده دکتر را در ساعات مقرر مصرف کنید.
  • تا ۲۴ ساعت اولیه با سمت دیگر دندان عثب کشی شده غذا بخورید.
  • قبل از انجام روکش به علت ضعیف و شکننده بودن دندان، با احتیاط از آن استفاده کنید.
مراقبت بعد از عصب کشی دندان

این مطلب را به اشتراک بذارین:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید