ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

فهرست مطالب (کلیک کنید)

متخصص بیماری‌ها و جراحی لثه شاخه‌ای دیگر در دندانپزشکی است که به نام علمی پریودانتیکس شناخته می‌شود. در این شاخه از دندانپزشکی به تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مربوط به بافت نرم دهان به جز دندان می‌پردازند. در پریو انواع جراحی‌های زیبایی، مهندسی بافت، جراحی‌های ماینور، میکروسکوپی دهانی، پیوند استخوان و کاشت دندان یا ایمپلنت انجام می‌شود. معنی لغوی پریو به درمان و پیشگیری انواع بیماری های بافت نرم و نگهدارنده دهان که همان لثه، استخوان فک و الیاف پرودنتال است گفته می‌شود که وجود بیماری در این نواحی در نهایت باعث فرسایش بافت لثه و از دست دادن دندان‌ها می‌شود. در ادامه در مجهزترین دندانپزشکی شرق تهران به توضیح بیشتر این درمان میپردازیم.
پریودانتیکس
انواع جراحی لثه | بهترین دندانپزشکی زیبایی شرق تهران

جراحی لثه فقط مختص به درمان بیماری لثه نمی‌شود بلکه در دیگر موارد به عنوان ترمیم و جایگزین شدن دندان از دست رفته نیز است. موارد دیگری که شامل جراحی لثه می‌شود:

• ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده لثه
  • افزایش تاج و طول دندان‌ها
  • بیماری‌های لثه که دارای عفونت و التهاب است و نیاز به جراحی فلپ دارد.
  • جراحی در استخوان فک برای جایگزین دندان از دست رفته و ایمپلنت.
  • جراحی سینوس
  • لیفت لثه برای جراحی زیبایی و ترمیم خط لبخند
انواع جراحی لثه
چه زمانی باید به متخصص جراحی لثه مراجعه کنیم؟ | مجهزترین دندانپزشکی تهرانپارس

هنگامی که باکتری در امتداد دندان و خط میان دندانی نفوذ می‌کند زنگ خطریست برای به وجود آمدن بیماری لثه. در این زمان باکتری با تکثیر خود باعث تولید سمومی می‌شود که اثر آن جدا شدن خط دندان و در نهایت از دست رفتن دندان است. در این مرحله، بیماری لثه پیشرفته تر شده و موجب خرابی و از دست رفتن دندان میشود. در زمانی که لثه‌های شما قرمز، متورم و دارای خونریزی به خصوص در هنگام کشیدن نخ دندان و مسواک است، دارای نشانه‌های بیماری لثه است. در این میان حس تنفس بدبو یا مزه فلز در دهان از نشانه‌های بیماری است. اگر هنگام غذا خوردن احساس درد در فرد ایجاد شود، نشانه ظهور عفونت در ریشه دندان است. بیماری لثه عارضه خطرناک و قابل اهمیتی است که باید قبل از نفوذ به خط دندان جدی گرفته شود و هر چه زودتر با جراحی لثه درمان شود در اینصورت درمان این اختلال نیز صرف هزینه کمتری در پی خواهد داشت.

چه زمانی باید به پریودنتیست مراجعه کنیم
نکات قبل و بعد از جراحی لثه | بهترین دندان پزشکی شرق تهران
  • اگر برای جراحی لثه به دندانپزشکی مراجعه می‌کنید بهتر است قبل از آن دندان‌ها را مسواک زده و نخ دندان بکشید و از تمیز بودن فضای میان آنها مطمئن شوید.
  • تا یک ساعت قبل از جراحی از جویدن و خوردن مواد غذایی که ممکن است فضای میان دندان‌ها را پر کند بپرهیزید.
  • برای جلوگیری از افت فشار و قند خون بهتر است قبل از جراحی از مواد مغذی استفاده کنید.
  • قبل و بعد از جراحی آب فراوان بنوشید.
  • بعد از جراحی، لثه شما بخیه زده می‌شود و حدود یک هفته برای جوش خوردن و کشیدن بخیه زمان لازم است.
  • برای بهبود لثه و ترمیم هرچه زودتر آن بهتر است محل زخم را با آب نمک و دهانشویه ضدعفونی کنید و از مسواک زدن بپرهیزید.
  • خونریزی و احساس درد بعد از جراحی طبیعی است و برای کاهش درد می‌توانید از مسکن‌های تجویز شده پزشک استفاده کنید.
  • از نوشیدن غذاهای سفت و مایعات گرم نیز بپرهیزید.
نکات مهم قبل و بعد از جراحی لثه

این مطلب را به اشتراک بذارین:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید