ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

جراحی دندان عقل

جراحی دندان شاخه‌ای در دندانپزشکی است که شامل جراحی ریشه دندان، قسمت‌هایی از دهان و لثه می‌شود. دندانپزشکانی که تخصص آن‌ها تشخیص بیماری ‌های دهان، لثه و بافت‌های مربوط به آن است در این قسمت به بررسی علت ایجاد بیماری و درمان آن می ‌پردازند. جراح در علم دندانپزشکی علاوه بر شناخت دندان و بافت استخوانی، نوع اختلال در بافت تمپورومندیبولار، اسکلت فک و سایر ساختارهای مربوط به ناحیه اطراف دندان را بررسی میکند. در اینجا به جراحی دندان عقل و مراقبت‌های بعد از آن در بهترین دندانپزشکی تهرانپارس میپردازیم.

جراحی دندان عقل

چرا باید دندان عقل را جراحی کنیم؟ | بهترین دندانپزشک بیماری های دهان

جراحی دندان به خصوص جراحی دندان عقل نیمه نهفته یکی از روش‌های درمانی است که در دندانپزشکی وجود دارد. در این فرآیند دندانپزشک با بررسی عکس رادیولوژی از دندان تشخیص می‌دهد که دندان به راحتی کشیده نمی‌شود و نیاز به جراحی دارد. دندان عقل که به عنوان دندان چهارم آسیا یک دندان دائمی است، در برخی مواقع به صورت کامل رشد نمی‌کند و به صورت نهفته در لثه قرار می‌گیرد. در این مواقع تنها راه درمان، جراحی دندان نهفته است که به علت عدم وجود فضای کافی برای رشد به شکل نیمه نمایان می‌شود.

جراحی دندان

چه زمانی باید دندان عقل را جراحی کنیم؟ | بهترین دندانپزشک زخم های دهان

در مواقعی که رشد دندان عقل با مشکل مواجه شود و به صورت صحیح رشد نمیکند، باعث بروز مشکلاتی میشود. دندان عقل در انتهای دهان وجود دارد و ممکن است در این ناحیه باعث بروز درد و ناراحتی شود. مواقع دیگری هم وجود دارد که هیچگونه هیچ درد و ناراحتی ایجاد نمیکند اما ممکن است با تشخیص دندانپزشک نیاز به جراحی دندان باشد. زیرا ممکن است به دندان‌های مجاور و ریشه دندان‌های دیگر اختلال وارد کند.

زمان جراحی دندان عقل

مراقبت‌های بعد از جراحی دندان | ارزانترین دندانپزشکی تهرانپارس

• تا ۱ ساعت بعد از جراحی گاز استریل را از روی دندان برندارید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی دندان ، مسواک نزنید، تنها دهان خود را با محلول آب نمک بشوئید.
  • در روزهای اولیه جراحی بهتر است از خوردن غذاهای سفت و جویدنی پرهیز کنید.
  • بعد از جراحی از کشیدن سیگار، نوشیدن الکل و مایعات گرم پرهیز کنید.
  • در صورت احساس درد از مسکن‌ها استفاده کنید.
مراقبت های بعد از کشیدن دندان

پریودانتیکس (جراحی لثه)جراحی دهان، فک و صورت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!