جرمگیری دندان | مزایای جرمگیری دندان چیست؟

جرم گیری دندان
جرم دندان لایه ای است که از تجمع پلاک های میکروبی بر روی دندان تشکیل میشود. اگر پلاک دندان به طور کامل پاکسازی نشود باعث تشکیل لایه های رسوبی روی سطح دندانی و خط مرزی میان لثه میشوند. جرم روی دندان باعث ایجاد بوی بد دهان و به خطر افتادن سلامت دندان و لثه میشود. مصرف مواد غذایی و رنگی از جمله چای و قهوه باعث ایجاد جرم روی دندان ها میشود و از بین بردن آن نیازمند یک روش کاملا سالم و پزشکی است تا لایه هی انباشته شده جرم را از سطح دندان از بین ببرد.

آیا جرمگیری دندان ضرر دارد؟ | جرم گیری در تهرانپارس

وجود جرم در دهان زنگ خطری جدی است برای ایجاد عفونت در بافت لثه و آسیب جدی به دندان ها. درمان جرم گیری دندان باعث از بین رفتن تمامی رسوبات داخل دهان میشود. باور غلطی که در میان عموم رواج دارد این نکته است که جرمگیری دندان باعث نازک شدن مینای دندان و از بین رفتن مینای دندان میشود اما باید این نکته را بدانید که وجود جرم در دهان خطرناک است نه عمل جرمگیری. اگر از عوارض وجود جرم بر روی دندان آگاه باشید متوجه خواهید شد که جرم دندان به مرور زمان باعث از بین رفتن بافت لثه، تحلیل لثه و در نهایت لق شدن و افتادن دندان خواهد شد.

چرا دندان ها بعد از جرمگیری حساس میشوند؟ | جرمگیری در نارمک

 بعد از عمل جرمگیری دندان، ممکن است دندان ها دچار حساسیت شوند و نسبت به گرما یا سرما واکنش نشان دهند. اما نگران نباشید این یک امر طبیعی است و بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. دلیل حساس شدن دندان ها بعد از جرمگیری از بین رفتن و حذف جرم های روی لثه است که با حذف آن قسمتی از ریشه دندان به قسمت بیرونی اکسپوز میشود. حساس شدن دندان بعد از جرمگیری دندان امری طبیعی است.

مزایای جرمگیری دندان | جرمگیری در محدوده رسالت

جرم گیری دندان و بروساژ دندان باعث از بین رفتن التهاب و ورم لثه میشود. حذف جرم از روی دندان باعث کاهش پوسیدگی دندان و بیماری لثه میشود همچنین درمان جرمگیری دندان باعث:
  • جلوگیری از انتشار عفونت در دیگر قسمت های بدن
  • از بین رفتن لکه های طراف دندان
  • و در صورت وجود بیماری لثه ای بوی بد دهان نیز از بین خواهد رفت

هرچند وقت به جرمگیری دندان نیاز داریم؟

با رعایت درست و اصولی بهداشت دهان و دندان و استفاده درست از مسواک و نخ دندان ممکن است در طولانی مدت به جرمگیری دندان نیاز نداشته باشید، اما افرادی که به طور مرتب از نخ دندان و مسواک استفاده نمیکنند نیاز به درمان جرمگیری دوره ای (هر شش ماه یکبار و یا حداقل سالی یکبار) خواهند داشت. در صورت بی توجهی به رعایت بهداشت دهان و دندان فرد دچار عفونت دندان و مشکلات پرهزینه تر خواهد شد.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *