اتوپلاستی | عمل جراحی زیبایی گوش

اتوپلاستی گوش

عمل اتوپلاستی چیست؟  اتوپلاستی (otoplasty) نوعی عمل جراحی زیبایی گوش برای اصلاح بدفرمی گوش است. برخی از افراد ممکن است به شکل مادرزادی یا بر اثر اتفاقاتی دارای گوش‌های ناقص، بدفرم و یا شکسته باشند، این اختلال ممکن است باعث عدم اعتماد به نفس و یا مشکلاتی از این قبیل در آینده شود، اما نگران نباشید این مشکل قابل حل است و با عمل جراحی زیبایی گوش انواع اختلالات ظاهری گوش برطرف می‌شود. در ادامه به نحوه انجام اتوپلاستی گوش می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اتوپلاستی گوش

اتوپلاستی گوش چیست؟

عمل اتوپلاستی گوش برای افرادی که دارای گوش‌های نامتقارن، گوش‌های بزرگ و یا گوش‌های برجسته هستند مناسب است. اتوپلاستی گوش برای هر رده سنی و برای هر مدل فرم گوش قابل انجام است. در طی عمل ترمیمی otoplasty یا جراحی زیبایی گوش، فرم گوش‌ها به حالت طبیعی ترمیم و اصلاح می‌شوند.

عمل otoplasty چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام جراحی otoplasty یا همان عمل جراحی زیبایی گوش، ابتدا باید توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی معاینه شوید تا بر اساس فرم گوش که شامل آناتومی گوش، فرم پشت گوش و همچنین چین‌ها و ساختار داخلی گوش است، عمل جراحی زیبایی گوش انجام شود.

برای اینکه بدانید نحوه عمل اتوپلاستی گوش چگونه است باید گفت، ابتدا بعد از ایجاد برشی که در قسمت پشت گوش یا درون چین‌هایی داخلی گوش انجام می‌شود، قسمت پوست اضافی و یا غضروف‌ها برداشته شده و بر اساس تغییر موقعیت قرارگیری گوش در جای جدید، محل اتصال بخیه‌ زده می‌شود.

بعد از پایان فرآیند جراحی زیبایی گوش، پانسمانی به دور گوش‌ها و سر بسته می‌شود. مدت زمان عمل اتوپلاستی ۲ تا ۳ ساعت است.

دوره نقاهت اتوپلاستی چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از عمل جراحی زیبایی گوش تا چند هفته ادامه دارد. بعد از جراحی زیبایی گوش ممکن است تا چند روز دارای درد باشید. توجه داشته باشید که ورم گوش بعد از اتوپلاستی امری طبیعی است.

تا دو هفته بعد از عمل، سر نباید در طرفین قرار گیرد. بعد از یک هفته بهبودی فرد می‌تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد. بعد از کشیده شدن بخیه ها نگران جای زخم و جای بخیه ها نباشید، محل زخم پشت گوش بوده که به مرور زمان کمرنگ و محو می‌شود .

هزینه اتوپلاستی گوش چقدر است ؟

هزینه عمل otoplasty با توجه به میزان و نحوه ترمیم متغیر است. اگر بخواهیم گزینه های دخیل در هزینه عمل جراحی زیبایی گوش را در نظر بگیریم شامل موارد زیر است :

  • هزینه تجهیزات جراحی
  • هزینه بیهوشی
  • هزینه پزشک
  • هزینه های دارو
  • هزینه آزمایشات لازم
  • و …
اتوپلاستی
در صورت نیاز برای تعیین وقت و مشاوره با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *