درمان خانگی قارچ ناخن

قارچ ناخن پا

قارچ ناخن (انیکومیکوزیس) یکی از شایع‌ترین عفونت‌های ناخن و از بیماری‌های پوستی است که می‌تواند در هر قسمت از ناخن‌های دست یا پا به وجود آید. قارچ‌ها مانند دیگر باکتری‌ها در سایر نقاط بدن وجود دارند. زمانی که رشد آن‌ها بیش از حد باشد باعث ایجاد عفونت می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی درمان خانگی قارچ ناخن می‌پردازیم.

زمانی که بیماری قارچ ناخن اتفاق می‌افتد، فرم ناخن بد شکل شده و ظاهر ناخن دارای رنگ زرد می‌شود. در شرایطی قارچ ناخن دردناک است و می‌تواند باعث ناراحتی در فرد شده و انجام امور روزمره او را تحت تأثیر قرار دهد. در صورت عدم رسیدگی و عدم درمان قارچ ناخن دست یا عدم درمان قارچ ناخن پا، آسیب‌های جدی ایجاد شود و یا عفونت قارچ ناخن به سایر نقاط بدن راه یابد.

اگر شما هم حس می‌کنید ناخنهایتان دچار تغییر رنگ سیاه و یا زرد است و یا بوی ناخوشایندی دارد، احتمالاً دچار قارچ ناخن شده‌اید. در این مقاله راه‌های درمان خانگی قارچ ناخن را برایتان خواهیم گفت، با ما همراه باشید…

علائم قارچ ناخن

عفونت قارچ ناخن به علت رشد بیش از حد قارچ در داخل یا زیر ناخن و در محیط گرم و مرطوب اتفاق می‌افتد. قارچ ناخن ممکن است به علت تماس با فردی که دچار قارچ بوده نیز در بدن شما ایجاد شود. علائم قارچ ناخن شامل موارد زیر است:

  • ناخن شکننده یا ضخیم
  • بلند شدن ناخن از بستر خود و یا ناخنی که دچار انحراف نسبت به ناحیه خود شده.
  • بوی ناخوشایند ناخن

درمان قارچ ناخن پا در خانه | درمان قارچ ناخن در طب سنتی

درمان سریع قارچ ناخن دست یا ناخن پا باعث جلوگیری از انتقال آن به ناخن‌های سالم و جلوگیری از پیشرفت قارچ و انتقال عفونت در بدن می‌شود. درمان خانگی قارچ ناخن جز اولین اقداماتی است که افراد به محض مشاهده و یا احساس درد در ناخن انجام می‌دهند.

  • ماساژ ناخن‌ها با روغن درخت چای که خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  • استفاده از عصاره برگ زیتون روی ناخن‌هایی که دچار قارچ هستند.
  • ماساژ ناخن‌ها با سرکه یا آبلیمو
  • قرار دادن ناخن‌ها به مدت ۳۰ دقیقه در محلول دهانشویه لیسترین
  • ماساژ دادن ناخن‌ها به مدت ۳۰ دقیقه بایک حبه سیر
درمان قارچ ناخن
عفونت قارچ ناخن به علت رشد بیش از حد قارچ در داخل یا زیر ناخن و در محیط گرم و مرطوب اتفاق می افتد.

قارچ ناخن چند روزه خوب میشه؟

قارچ ناخن جز اختلالی است که درمان آن زمان بر است و ممکن است تا ۱۸ ماه و یا بیشتر زمان ببرد. در ۷۰ تا ۴۰ درصد مواقع ممکن است مجدداً قارچ ناخن عود کند، در این شرایط باید از عوامل بیماری‌زا دور باشید.

چطور قارچ ناخن را درمان کنیم؟

قارچ ناخن علاوه بر اینکه زیبایی دست‌ها و پا‌ها را دچار اختلال می‌کند، ممکن است دچار عفونت‌های جدی در بدن شده و یا برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند زخم‌هایی را در ناحیه پا ایجاد کند. درمان خانگی قارچ ناخن در موارد خفیف ممکن است جوابگو باشد اما در بیشتر موارد و در شرایط پیشرفت عفونت اثربخشی لازم را نخواهند داشت. علاوه بر این پیشرفت عفونت باعث ایجاد احساس درد شدید و آسیب‌های جبران ناپذیر شود. بهتر است در صورت مشاهده هر گونه عفونت و قارچ ناخن نزد پزشک متخصص پوست بروید تا با تشخیص میزان عفونت و با در نظر‌گیری سلامت ناخن دارو‌های لازم را در جهت درمان برای شما تجویز کند.

درمان خانگی قارچ ناخن
قارچ ناخن علاوه بر اینکه زیبایی دست ها و پاها را دچار اختلال میکند، ممکن است دچار عفونت های جدی در بدن شود.

در صورت نیاز برای تعیین وقت و مشاوره با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *