درمان سوختگی با آب جوش

پماد برای سوختگی

شاید شما هم به دنبال درمان سوختگی با آب جوش باشید. تقریباً اکثر افراد این نوع سوختگی را تجربه کرده‌اند، سوختگی با آب جوش یکی از شایع‌ترین انواع سوختگی است که درد شدیدی نیز دارد. این سوختگی باعث درد و صدمه به پوست می‌شود و ممکن است در موارد شدیدتر بافت و سلول‌های پوستی را از بین ببرد.

سوختگی با آب جوش یا بخار آب درجات مختلفی دارد که در درجه اول نکته حائز اهمیت درمان اولیه آن است. در ادامه اقدامات لازم برای درمان این سوختگی را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سوختگی با آب جوش
تقریبا اکثر افراد سوختگی با آب جوش را تجربه کرده اند، سوختگی با آب جوش یکی از شایع ترین نوع سوختگی است که درد شدیدی نیز دارد.

سوختن با آب جوش

موارد شدید سوختگی با آب جوش، تأثیرات قابل توجهی را روی پوست به همراه دارد. محل‌های شایع سوختگی با آب جوش دست‌ها و پا‌ها هستند که اکثر آسیب دیدگی‌ها در این ناحیه‌ها است. بسته به شدت سوختگی می‌توان راه کار‌های خانگی مختلفی را انجام داد، اما در موارد شدیدتری باید با درمان‌های پزشکی فرآیند سوختگی با آب جوش را درمان کرد.در این مواقع ممکن است آسیب به پوست با تاول زدن همراه باشد که برای جلوگیری از بدتر شدن آن باید درمان را در اسرع وقت انجام دهید تا میزان آسیب به پوست کاهش یابد.

موقع سوختگی با آب جوش چه باید کرد؟

سوختگی با آب جوش در هر درجه و شدتی که باشد در ابتدا درد زیادی دارد و افراد به محض سوختگی به دنبال سریعترین روش برای کاهش درد هستند. در اولین فرصت درمان خانگی از مهمترین اقداماتی است که باید به آن دقت کنید، زیرا استفاده از هر نوع موادی منجر به ایجاد عفونت و بروز تاول‌های شدید خواهد شد.

  • در ابتدا اگر سوختگی در هر قسمتی از بدن باشد باید توجه داشته باشید که لباس به آن ناحیه نچسبد.
  • اگر ناحیه سوخته شده دارای زیورآلات و یا چیز‌های دیگری باشد سریعاً آن‌ها را از محل سوختگی جدا کنید.
  • ناحیه‌ای که دچار سوختگی با آب جوش شده را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زیر آب سرد نگه دارید که با خنک کردن آن محل، میزان حرارت وارد شده و آسیب به پوست کاهش پیدا می‌کند.
  • توجه داشته باشید نحوه درمان سوختگی از اهمیت بالایی برخوردار است و روش‌های درمان فوری سوختگی با آب جوش در افراد متفاوت است. این درمان در کودکان و افراد با بیماری‌های خاص متفاوت است. توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدامی درباره درمان خانگی سوختگی با پزشک یا فرد آگاه مشورت داشته باشید.
سوختگی با آب جوش
موارد شدید سوختگی با آب جوش، تاثیرات قابل توجهی را روی پوست به همراه دارد.

درمان خانگی سوختگی با آب جوش

برای درمان سوختگی با آب جوش بسته به میزان و درجه سوختگی می‌توان از روش‌های مختلف درمان خانگی استفاده کرد. در روش درمان طب سنتی باید توجه داشته باشید که چه موادی را مورد استفاده قرار می‌دهید. زیرا برخی از مواد می‌توانند باعث ایجاد عفونت در بدن شما شوند.

  1. گیاه آلوئه ورا: برای درمان سوختگی می‌توانید از این گیاه برای درمان جای سوختگی در منزل و بهبود زخم استفاده کنید، همچنین از گیاه آلوئه ورا برای درمان سوختگی سطحی و درجه دوم نیز استفاده می‌شود.
  2. کمپرس سرد: با قرار دادن یک پارچه سفید و تمیز به همراه یک کمپرس سرد روی ناحیه سوختگی، درد و تورم کاهش پیدا می‌کند. در این میان توجه داشته باشید که هنگام درمان سوختگی با آب جوش در خانه، کمپرس مورد استفاده بیش از حد سرد نباشد زیرا سرد بودن زیاد درما ممکن است سوختگی را تحریک کند.
  3. عسل: عسل علاوه بر اینکه عفونت در محل سوختگی را کاهش می‌دهد خاصیت ضد عفونی نیز دارد.
  4. پوست خیار: استفاده از پوست خیار با دمای خنک‌کننده و طبع سرد می‌تواند اثر سوختگی با آب جوش را کاهش دهد.
  5. آرد: آرد یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی سوختگی است که باید بلافاصه محل سوختگی را با آرد آغشته کنید. اینکار از تاول زدن جلوگیری می‌کند و نوعی آرامبخش برای محل سوختگی است. از آرد برای تسکین سوختن زبان نیز استفاده می‌شود.
سوختن با آب جوش
برای درمان سوختگی با آب جوش بسته به میزان و درجه سوختگی میتوان از روش های مختلفی استفاده کرد.

بهترین پماد برای سوختگی با آب جوش

برای درمان قطعی سوختگی با آب جوش پماد‌های بسیاری در داروخانه‌ها وجود دارد که در ابتدا قبل از خرید باید توجه داشته باشید که برای چه نوع سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تجویز بهترین پماد برای سوختگی بهتر از با مشورت پزشک متخصص پوست و شدت سوختگی با آگاهی کامل آن را استفاده کنید.

پماد ریکاو برای سوختگی درجه یک و درجه مناسب می‌باشد. پماد سیلور سولفات برای درمان سوختگی و جلوگیری از عفونت مناسب می‌باشد. پماد تترا سایکلین نیز برای جلوگیری از عفونت پوستی سطحی مناسب است. پماد آلفا در جهت جلوگیری از پیشرفت عفونت و التیام التهابات ناشی از سوختگی مؤثر است.

نکات مهم هنگام سوختگی با آب جوش

در طول درمان آن از چه موادی استفاده کنیم؟  باید توجه داشته باشید که برخی از مواد باعث بدتر شدن وضعیت شده و درمان تاول سوختگی با آب جوش را به مخاطره میاندازد. پیشنهاد می‌کنیم بدون مشورت و درمان پزشک از مواد یا داروی خاصی استفاده نکنید.

همچنین توجه به نکات زیر برای بهبود سوختگی مفید می‌باشد:

  • تاول‌های به وجو آمده را دستکاری نکنید.
  • از کره استفاده نکنید زیرا هیچ اثر درمانی ندارد و باعث تشدید گرما در ناحیه سوختگی می‌شود.
  • از روغن استفاده نکنید زیرا باعثث تشدید حرارت می‌شود.
  • سفیده تخم مرغ را روی ناحیه سوختگی نزنید زیرا باعث ایجاد عفونت باکتریایی و واکنش‌های آلرژیک می‌شود.
  • از یخ استفاده نکنید زیرا باعث تحریک دمای گرم و حرارت شده و عمق سوختگی را بیشتر می‌کند. در برخی شرایط استفاده از یخ باعث سوختگی سرد می‌شود.
درمان سریع سوختگی با آب جوش
تجویز بهترین پماد برای سوختگی بهتر است با مشورت پزشک متخصص پوست انجام شود.

در صورت نیاز برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    1 دیدگاه برای “درمان سوختگی با آب جوش

    1. نصرتی گفته:

      سلام دوستان بیاین راهکار جدید درمان سوختگی صد درصد

      الان دقیقا ۲ بار از سال پیش دچار سوختگی نوع یک ضعیف و نوع دو یعنی شدید با ابجوش کتری شدم.
      به محض ریختن ابجوش سفیده تخم مرغ و کامل مالیدم روی موضع سوختگی بعد آرد نون بربری یا شماهر اردی ک دیترستونه بزنید روش
      یکم بعد بدون اینکه بشورم باز سفیده تخم مرع روی مواد قبلی ک داشت خشک میشد و میسوخت زدم .
      و باز تکرار
      داروی مسکن درد حتما حتما بخورید.
      چون حتی در این روش که دارم میگم درد تا چندساعت باهاتونه ولی بعدش از دیدن نتیجه شوکه میشید .
      چون از فرداش کمترین جای سوختگی نه درد و نه سوزش و نه تاول باقی نمیمونه .
      حالا رمز کار و فوت کوزه گریه اخرش چی بوده؟؟

      اینکه هر دوبار به صورت مدام و به شدت و سرعت زیاد موضعی که سوخته بود و تکون میدادم یعنی باید باید الزاما حتما و قطعا کاری کنید که گردش خون شما توی اون موضع سوختگی تندتر بشه. همین!!!!
      فقط و فقط اگه دست پاتون سوخته درجا بلند شید روش بسیار تند بدوید درجا بزنید بالا پایین بپرید مثل طناب زدن ک هم سرعت هم فشار روش وارد بشه برقصید اگه تن تون سوخته علاوه بر دویدن و جنب و جوش و تحرک شدید و بالا مثلا شکم یا باسن با دست بگیرید دور اون قسمت و به شدت تکونش بدید .
      درد سوختگیتون آنی کم میشه باز بعد چند دیقه اگه سوخت دوباره شروع به تحرک تا زمانیکه کامل از درد بیفته تکرارش کنید چند ساعت ….
      یکبار امتحانش کنید و اگه خوب شدید برای پدرمادرم دعا کنید.
      و در آخر
      برای تو از هر جای این کره خاکی که هستی و داری این متن و میخونی آرزو میکنم همیشه تن درست / سلامت و خوشحال باشی.
      با عشق زندگی کنید آمین.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *