ارتودنسی دندان نهفته

ارتودنسی دندان نهفته

در این مقاله نحوه ارتودنسی دندان نهفته را توضیح خواهیم داد.

دندان‌های نیش به طور معمول در یک انسان بالغ احتمال زیادی دارند تا دچار وضعیت نهفتگی شوند. دندان‌های نیش نقش مهمی را درطرح لبخند فرد دارند و یکی از علت‌های شایع به وجود آمدن وضعیت نهفته برای دندان‌های نیش، عدم وجود فضای کافی در فک برای بیرون زدن از لثه است.

یکی از بهترین روش‌های درمان دندان نهفته نیش، ارتودنسی دندان نهفته توسط متخصص ارتودنسی است. طی این درمان، دندانپزشک متخصص با توجه به میزان نهفتگی و سن بیمار درمان مناسب را انجام می‌دهند. در شرایط شدیدتر نهفته بودن دندان نیش، باید درمان جراحی دندان نهفته نیش توسط جراح متخصص فک و صورت انجام شود تا بعد از مشخص شدن تاج دندان بتوان با استفاده از درمان ارتودنسی ثابت، دندان نیش نهفته را به بیرون هدایت کرد. در ادامه نحوه ارتودنسی دندان نهفته و هزینه آن را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید…

نحوه درمان دندان نیش نهفته

  • یکی از بهترین روش‌های درمان دندان نهفته نیش، برخلاف دندان عقل نهفته که کشیدن دندان عقل یا جراحی دندان عقل نهفته است، درمان ارتودنسی ثابت است. در این روش متخصص ارتودنسی فضای مناسبی را برای حرکت دندان و سپس بیرون زدن آن از لثه فراهم می‌کند.
  • در شرایطی دیگر، درمان دندان نیش نهفته بدون ارتودنسی ممکن است با کمک جراحی لثه توسط متخصص پریودنتال یا بیماری‌های لثه باشد تا بتوان دندان نیش نهفته را مشخص کرد که به این روش ژینژیوکتومی می‌گویند. در این شرایط نیز می‌توان با جراحی  در ابتدا به بیرون زدن تاج دندان کمک کرد و بعد از آن با کمک ارتودنسی آن را به بیرون هدایت کرد.
  • روش درمانی دیگر به این صورت است که اگر دلیل نهفته بودن، دندان شیری باشد می‌توان با کشیدن آن فضای لازم جهت بیرون زدن دندان از لثه را فراهم کرد.
نحوه ارتودنسی دندان نیش
متخصص ارتودنسی فضای مناسبی را برای حرکت دندان و سپس بیرون زدن آن از لثه فراهم میکند.

ارتودنسی دندان نیش نهفته

نحوه ارتودنسی این دندان به این صورت است که متخصص سیم را به شکلی در دندان قرار می‌دهد که سقف دهان فضای لازم را برای رویش و هدایت دندان ایجاد کند. در درمان ارتودنسی دندان نهفته نیش می‌توان با استفاده از سیم و کش در جای مناسبی قرار داد و باتوجه به نوع این درمان متخصص ارتودنسی شرایط سنی و فیزیکی بیمار را به گونه‌ای بررسی می‌کند تا بیمار بتواند به مدت حداقل ۲ سال توانایی استفاده از سیم و تجهیزات ارتودنسی را در دهان داشته باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای ارتودنسی

مدت زمان این درمان به عوامل مختلفی مانند سن، جنس دندان‌ها و فشار دندان‌های مجاور در فرد بستگی دارد. اما به طور معمول حداقل ۱۰ ماه زمان لازم است تا موقعیت دندان تغییر وضعیت پیدا کند. در این میان یکی از نکته‌های حائز اهمیت این است که توصیه‌های متخصص ارتودنسی را در طول درمان اجرا کنید و با ویزیت‌های ماهانه و منظم که وضعیت براکت، سیم و دندان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند باعث نتیجه‌گیری بهتر در درمان ارتودنسی ثابت  خود شوید.

ارتودنسی دندان نیش
نحوه ارتودنسی به این صورت است که متخصص سیم را به شکلی در دندان قرار می‌دهد که سقف دهان فضای لازم را برای رویش و هدایت دندان ایجاد کند.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

قیمت ارتودنسی دندان نهفته با توجه به شرایط و سن بیمار و همچنین روند درمانی و موقعیت دندان در هر فرد متفاوت است. روش‌های درمان دندان نیش نهفته که در پیش‌تر گفتیم در هر فرد و در هر شرایط متفاوت است. لازم به ذکر است که درمان ناهنجناری دندان نیش برای برخی افراد با کشیدن دندان، در برخی با جراحی لثه و در برخی دیگر با ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی قابل تشخیص و حل است. در جلسه ویزیت و مشخص شدن طرح درمان و با مشورت کامل پزشک، هزینه کامل ارتودنسی برای شما مشخص خواهد شد.

در صورت نیاز برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید و با فرم نوبت دهی را پر کنید.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *