راهنمای انتخاب بهترین رنگ لمینیت دندان

انتخاب رنگ لمینیت دندان

لمینیت دندان یکی از روش‌های زیبایی در طراحی خط لبخند است که تمامی مراحل آن توسط دنداپزشک متخصص زیبایی انجام می‌شود. یکی از مواردی که در زیبایی و طبیعی بودن لمینیت دندان هنگام لبخند زدن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، رنگ لمینیت است.

درجه‌بندی رنگ لمینیت دارای انواع مختلفی از روشن‌ترین رنگ تا رنگ طبیعی دندان است. انتخاب رنگ لمینیت هنگامی که قصد انجام آن را دارید، در یک جلسه با مشاوره و راهنمایی کامل توسط دندانپزشک متخصص زیبایی و در نظر گرفتن موارد بسیاری برای شما توضیح داده خواهد شد. زیبا‌ترین رنگ لمینیت بسته به رنگ پوست و لبخند شما برای شما انجام خواهد شد. در ادامه توضیح خواهیم داد که لمینیت دندان چند رنگ دارد و بهترین رنگ لمینیت کدام است؟ با ما همراه باشید.

رنگ لمینیت دندان
لمینیت دندان یکی از روش های زیبایی در طراحی طرح لبخند است که تمامی مراحل آن توسط دنداپزشک متخصص زیبایی انجام می‌شود.

انواع رنگ لمینت دندان | لمینیت دندان چند رنگ دارد؟

این رنگ‌ها در مجموعه کیت رنگ‌بندی لمینیت یا کاتالوگ رنگ لمینیت به طور معمول به ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌شود. A تا D که با توجه به عوامل مختلف ظاهری هر شخص و شرایط دندانی بهترین رنگ لمینیت دندان برای شما انتخاب می‌شود. بسیاری از افراد بر این باورند که روشن‌ترین رنگ بهترین رنگ برای آنان است اما این نظریه اشتباه است و ممکن است لبخند و چهره شما را کاملاً مصنوعی نمایان کند. معیار‌های انتخاب رنگ لمینیت دندان با در نظر گرفتن موارد زیر است:

  • رنگ پوست
  • رنگ چشم
  • فرم صورت
  • سن
  • نسبت اندازه و رنگ دیگر دندان‌ها

رنگ A۱ :

یکی از روشن‌ترین رنگ لمینیت دندان است. این رنگ طرفداران بسیاری دارد اما باید توجه داشته باشید که این رنگ متناسب با لبخند شما بوده و در صورتی مناسب خواهد بود که تمامی دندان‌ها به این رنگ باشند، در غیر اینصورت لبخند شما مصنوعی است.

رنگ A۲ :

این رنگ استخوانی روشن است. طبیعی‌تر از رنگ A۱ که سفید‌ترین رنگ لمینیت است. این رنگ روشنایی کمتری نسبت به رنگ قبلی دارد.

رنگ A۳ :

لمینت با رنگ طبیعی دندان است و برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند ظاهر دندان‌هایشان غیر طبیعی و درخشان و خیلی روشن باشد. این رنگ ۷۰ درصد رنگ طبیعی دندان‌های افراد است.

رنگ b۱ :

دارای رنگ طبیعی لمینیت و از نمونه رنگ‌های روشن است. نسبت به A۳ روشن‌تر است و سایه سفید‌تری دارد. این رنگ مورد علاقه دندانپزشکان در طیف رنگ طبیعی لمینیت است.

رنگ bw :

این رنگ سفیدترین رنگ در کامپوزیت دندان است که دارای مقاومت بالا و سازگاری با دندان است. این رنگ نیز جز طیف‌های رنگ سفید لمینیت است.

لمینیت برای چه دندان‌هایی مناسب است؟

لمینیت دندان یکی از پرطرفدارترین اقدامات زیبایی دندان است. این درمان زیبایی برای اصلاح عیوب ظاهری دندان‌های پریده و شکسته، از بین بردن فاصله بین دندان‌ها، از بین بردن بدرنگی و… انجام می‌شود.

تغییر رنگ لمینیت دندان

یکی از نگرانی‌های افراد تغییر رنگ لمینت دندان است. رنگ‌پذیری در لمینیت نسبت به کامپوزیت از مقاومت بیشتری برخوردار است و ساختار آن نیز بادوام‌تر است. لمینیت‌های قدیمی ممکن است دچار تغییر رنگ شوند که در این صورت نیز باید به دندانپزشک مراجعه کرد. لمینیت‌هایی که دچار سایش و خراش شده‌اند نیز دچار تغییر رنگ خواهند شد.

لمینیت دندان رنگ طبیعی
لمینیت برای اصلاح عیوب ظاهری دندان های پریده و شکسته، از بین بردن فاصله بین دندان ها، از بین بردن بدرنگی و … انجام می‌شود.

کلام آخر

به طور کلی سعی کنید با مشورت کامل پیشنهاد دندانپزشک متخصص زیبایی خود  در هنگام انتخاب رنگ لمینیت دندان، رنگ طبیعی لمینیت را با توجه به رنگ پوست و نوع لبخندتان انتخاب کنید و با اعتماد به دندانپزشک از لبخند خود رضایت کافی را داشته باشید.

در صورت نیاز برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *