تفاوت بریج با ایمپلنت چیست؟

بریج دندان چیست

ایمپلنت دندان یکی از شاخه های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی است که جایگاه دیگری در شاخه ایمپلنت دارد. بریج دندان از دیگر روش‌های ایمپلنت است که در روش بریج، دندان های مجاور علاوه بر دندان اصلی درگیر خواهند بود. در روش بریج یا پل دندانی، دندان‌های مجاور تراشیده می‌شوند تا برای قرار گرفتن بریج (به عنوان نگهدارنده پروتز مصنوعی) آماده سازی شوند. در روش ایمپلنت یک از روش درمان بریج بهتر و با دوام تر است، یک پروتز با پایه اصلی و دائمی در فک جایگذاری شده و به دندان‌های مجاور کاری ندارد. در ادامه در بهترین دندانپزشکی شرق تهران و بهترین دندان پزشکی تهرانپارس بریج و نحوه کار آن را توضیح خواهیم داد.

بریج دندانی چیست؟ | متخصص کاشت دندان در شرق تهران

بریج دندانی درمان دیگری برای مشکل بی دندانی است که با قرارگیری روی دندان های مجاور بدون دندان مانند یک پل روی قسمت بدون دندان را میپوشاند. در برخی از بریج ها دو طرف دندان های پایه که محل اتصال هستند، روکش میشوند، در روشی بعدی بریج به دندان های مجاور توسط لبه و باله متصل میشود و در روشی دیگر نیز بریج فقط با یک پایه متصل میشود. جنس بریج ها از سرامیک یا چینی متصل به فلز هستند و در نوعی دیگر فقط به شکل سرامیک یا چینی هستند.

تفاوت بریج با ایمپلنت چیست؟ | ایمپلنت اقساطی در شرق تهران

در روش درمانی ایمپلنت دندان با استفاده از پروتز و پایه در فضای خالی فک با توجه به سازگاری استخوان فک و لثه جایگذاری میشود و به عنوان یک دندان دائمی و اصلی خواهد بود که به دندان های طرفین نیز کاری ندارد. در روش بریج، دندان های مجاور و به عبارتی ۳ تاج دندان درگیر هستند که بهداشت و مسواک زدن در روش بریج کمی سخت تر خواهد بود و به عنوان دندان طبیعی در دهان عمل خواهد کرد

بریج دندانی مناسب چه کسانی است؟ | متخصص ایمپلنت در شرق تهران

روش درمانی بریج مناسب کسانی است که دارای یک واحد دندان از دست رفته هستند که در این روش نیز به ناچار دندان های مجاور تراش داده میشوند.بریج دندانی در صورتی بهترین گزینه خواهد بود که دندان های مجاور دارای پر شدگی باشند و نیاز به روکش داشته باشند که در این صورت جای دندان افتاده با روکش گرفته میشود.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *