اینله و انله دندان چیست؟ | مزایا و تفاوت های اینله و انله دندان

اینله و انله دندان چیست

اینله و انله دندان توعی ترمیم دندان و پر کردن دندان هستند. این روش بیشتر برای دندان های عقب و برای ترمیم پوسیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مواقعی که دندان دچار آسیب زیادی باشد و نتوان با پر کردن آن را درمان کرد از این روش استفاده میشود. در عین حال در مواقعی که مقدار آسیب و پوسیدگی کمتر ازحد ممکن باشد و نیاز به تاج نباشد و سطح کوچکی خورد یا شکسته شده باشد، از این روش استفاده می‌شود. در روش اینله و انله مواد محکم و بادوام هستند و باعث حفظ ساختار و استحکام دندان ها می‌شوند. در ادامه تفاوت اینله و انله و مزایای اینله وانله را در بهترین دندانپزشکی شرق تهران را خواهیم گفت.

اینله دندان | بهترین دندانپزشکی تهرانپارس

این روش پرکردن مخصوص قسمت داخلی دندان و شیارهای درونی آن است. از مواد مخصوص و همرنگ دندان استفاده می‌شود. در اینله، دندان با وجود ترمیم ظاهر زیبا و طبیعی خود را حفظ خواهد کرد. در اینله دندان، قسمتی که بیش از حد پوسیده باشد و دارای حفره عمقی و داخلی باشد، با مواد مخصوص قالب گیری و ترمیم می‌شود

انله دندان | بهترین دندانپزشکی نارمک

تفاوت ترمیم انله در مقدار و نوع شکستی دندان است. اینبار نواحی سطح بیرونی دندان و برجستگی های روی دندان را نیز شامل می‌شود. در روش انله قسمت‌های از بین رفته دندان با مواد مخصوص و متفاوتی پر می‌شوند. ظاهر طبیعی دندان حفظ می‌شود. مواد مورد استفاده در روش انله همرنگ دندان هستند و باعث استحکام بدنه دندان می‌شوند.

تفاوت روش اینله با انله | بهترین دندانپزشکی نارمک

هر دو روش ترمیمی هستند اما در هر روش قسمت‌های مختلفی از دندان ترمیم می‌شوند. اینله برای پوسیدگی های عمقی به کار میرود و مواد مورد استفاده آن با روش انله متفاوت است. در هر دو روش با تراش سطح دندان، جای خالی با مواد مخصوص پر می‌شود. در هر دو روش ساختار و استحکام دندان حفظ می‌شود.

مزایای ترمیم با هر دو روش | بهترین دندانپزشکی شرق تهران

  • تفاوت این روش در مقایسه با پرکردن با مواد آمالگام در طول عمر و میزان پوشش آن ها است. در روش اینله و انله طول عمردندان بیشتر بوده و استحکام آن حفظ می‌شود.
  • در اینله و انله، دندان دارای ظاهری طبیعی و زیبا است.
  • مواد استفاده شده در این دو روش آلرژیکی نیستند و به راحتی قابل استفاده هستند.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *