عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

افراد در طی گذشت زمان ممکن است به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست بدهند که این موضوع به دنبال خود مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می‌آورد. اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راه‌های مختلفی برا‌ی پر کردن جای خالی دندان از دست رفته به وجود آمده است که یکی از بهترین آن‌ها ایمپلنت دندان است.
حال ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که ایمپلنت دندان چیست؟ و یا بخواهید درباره فواید و عوارض ایمپلنت دندان بیشتر بدانید، ما در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم. پس اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از اینکه عوارض ایمپلنت دندان را بررسی کنیم، بهتر است بدانیم ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یک میله کوچک فلزی است که ظاهری شبیه به پیچ دارد و جایگزین ریشه دندان در استخوان فک قرار می‌گیرد و مانند یک پایه برای تاج دندان عمل می‌کند. جنس این پین فلزی که فیکسچر نامیده می‌شود از فلز تیتانیوم است که کاملاً با بدن سازگار است.
در طی گذراندن مراحل جراحی ایمپلنت دندان قطعاتی به صورت موقت و در مدت زمان کوتاه در این درمان استفاده می‌شود. ولی به طور کلی سه قطعه دائمی برای ایمپلنت وجود دارد که این قطعات شامل: پیچ ایمپلنت(فیکسچر)، پایه ایمپلنت(اباتمنت)، و روکش می‌باشند.

فواید و عوارض ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت مزایای زیادی دارد ولی یکی از مهم‌ترین مزایا آن دائمی بودن آن است. همین امر سبب محبوبیت بیشتر ایمپلنت می‌شود. از مزایای دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و طول عمر بالا
  • بازگشت زیبایی دندان و افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود در جویدن و قدرت تکلم
  • حفظ سلامتی دهان و لثه‌ها و سایر دندان‌ها
  • مقاوم در برابر عفونت و پوسیدگی

عوارض ایمپلنت دندان را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد:

عوارض بعد از جراحی

• خونریزی و ورم
• حساس شدن مکان ایمپلنت
• درد بعد از از بین رفتن اثر بی‌حسی

عوارض دراز مدت

اگر ایمپلنت دندان در مدت زمان طولانی در دهان باشد ممکن است باعث بروز مشکلات سینوسی شود و یا روکش آن بیفتد که این مسئله قابل درمان است.

یکی از موارد مهم درعوارض ایمپلنت دندان که باید بسیار به آن توجه کنیم انتخاب پزشک متخصص پروتز خبره و با تجربه است زیرا در این صورت دیگر لازم نیس نگران کاشت شل و یا لق شدن دندان‌های مجاور ایمپلنت باشیم.عوارض ایمپلنت دندان

ترس از ایمپلنت دندان

گاهی اوقات افراد به دلیل ترسیدن از دندان پزشکی و فرایند جراحی ایمپلنت دندان، سراغ این درمان نمی‌روند اما خبر خوش این است که شما می‌توانید این درمان را تحت سدیشن یا خواب عمیق انجام دهید و  بدون هیچگونه احساس درد یا ناراحتی به نتیجه مطلوبی برسید.

سخن پایانی

دراین مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی را درباره عوارض ایمپلنت دندان ارائه دهیم. در حالت کلی ایمپلنت دندان عوارض جدی و زیادی ندارد و در صورت رعایت تمامی نکات بهداشتی و توصیه پزشک جهت مراقبت های بعد از ایمپلنت می‌توانید با حفظ سلامتی کامل دهان و لثه این درمان را انجام دهید. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با کلینیک سبز تماس بگیرید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *