درمان جوش‌های روی بینی

درمان جوش های روی بینی

شاید تاکنون نیز برای شما پیش آمده که ناگهان شاهد مهمان ناخوانده‌ای در پوست خود بوده باشید. منظور از مهمان ناخوانده همان ضایعات پوستی بوده که یکی از آزار دهنده‌ترین آن‌ها که بسیاری از افراد را درگیر خود می‌کند جوش‌های پوست هستند. جوش‌های پوستی انواع مختلفی دارند و به دلایل متفاوتی به وجود می‌ایند ما در این مقاله به جوش‌های روی بینی و علت و درمان آن می‌پردازیم. اگر شما نیز به دنبال پاسخ سؤال‌هایی از جمله جوش‌های روی بینی نشانه چیست؟ و یا برای درمان جوش‌های روی بینی چه کنیم؟ هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع جوش‌های روی بینی و راه‌های درمان آن

جوش‌های سرسیاه روی بینی

جوش‌های سرسیاه جزء دسته جوش‌های غیر التهابی محسوب می‌شود که به آسانی به وسیله دارو برطرف می‌شوند. علت ایجاد این جوش ها چربی و میکروب های به دام افتاده در زیر پوست هستند که به مرور زمان بر اثر نور و هوا اکسید شده و به رنگ تیره در می‌آیند. برای درمان جوش‌های سرسیاه روی بینی باید سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی پوست از بین برود. استفاده از تونر‌ها، کرم‌های حاوی بنزوئیل پر اکسید و پاکسازی پوست و یا فیشیال تخصصی صورت در بهبود جوش‌های سر سیاه روی بینی مؤثر است.
درمان جوش های روی بینی

جوش‌های زیر پوستی

جوش‌های زیر پوستی که روی بینی به وجود می‌آیند معمولاً نشانه کارکرد ضعیف کبد و یا کم خوابی و فشار روحی است. جهت درمان جوش‌های زیر پوستی روی بینی از لایه بردار و پاک‌کننده‌های صورت دارویی ملایم استفاده کنید.

جوش‌های چرکی

این جوش‌ها زمانی به وجود می‌آیند که باکتری و مواد مضر دیگر داخل منافذ پوست فعالیت کنند و در نتیجه این فعالیت‌ها واکنش طبیعی بدن نسبت به آن التهاب و تورم و قرمزی و در نتیجه ایجاد جوش چرکی است. برای درمان جوش‌های چرکی روی بینی می‌توانید از انواع ژل های شستشو و یا لایه بردار های شیمیایی که توسط پزشک و مخصوص پوست شما تجویز می‌شود استفاده کنید.

جوش‌های کیستی

جوش‌های کیستی جزء آکنه‌های التهابی پوست هستند که به صورت برجستگی های سفید یا قرمز در لایه‌های عمیق‌تر پوست به وجود می‌آیند. درمان قطعی برای جوش‌های کیستی درمان‌های دارویی است. زیرا در غیر این صورت ممکن است این جوش‌ها به مرور زمان به اسکار و یا لک های پوستی تبدیل شوند. برای درمان جوش‌های التهابی پوست می‌توانید از یخ استفاده نمایید تا با کاهش التهاب و سپس بیرون کشیدن چربی و چرک از پوست باعث بهبود آن شود.

دلایل به وجود آمدن جوش‌های بینی

  • تولید زیاد چربی پوست
  • مصرف بعضی از دارو‌ها
  • تغییرات هورمونی
  • بسته شدن ریشه مو
  • رژیم غذایی نامناسب
  • استرس و فشار عصبی

درمان قطعی جوش با قرص راکوتان

یکی از راه های درمان جوش‌های روی بینی و صورت قرص راکوتان است. این قرص یک داروی قوی و شناخته شده جهت درمان جوش‌های صورت است. این دارو حتماً باید با تجویز پزشک مصرف شود زیرا می‌تواند عوارض جانبی جدی بجای بگذارد. برای اطلاعات بیشتر درباره این دارو مقاله  قرص راکوتان چیست را مطالعه نمایید.

جوش از نوع روزاسه

همانطور که در مقاله درمان روزاسه توضیح دادیم این بیماری زمانی که عروق خونی بزرگ می‌شود به وجود می‌آید و باعث قرمزی و التهاب پوست می‌شود. جوش‌هایی که از نوع روزاسه هستند به خودی خود از بین نمی‌روند و  برای درمان روزاسه حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

حرف آخر

در این مقاله به بررسی درمان جوش‌های روی بینی پرداختیم. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ایجاد هر نوع جوش، تمیز و پاکیزه نگهداشتن داشتن پوست است. اما زمانی که با آن مواجه می‌شوید بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و با دارو‌های تجویزی و متناسب با پوست خود این دوره را پشت سر بگذرانید. کلینیک تخصصی سبز یک مرکز معتبر است که در آن می‌توانید کلیه خدمات درمانی و زیبایی پوست خود را انجام دهید. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز، برای تعیین وقت و مشاوره با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *