بیماری پنجم چیست؟

درمان بیماری پنجم

بیماری پنجم نوعی بیماری پوستی شایع در کودکان است که به شکل لکه‌های قرمز روی پوست صورت، بازو‌ها و دیگر نقاط بدن ظاهر می‌شود. بیماری پنجم در کودکان خفیف است و اغلب در دوران دبستان و پیش دبستانی به وجود می‌آید. بیماری پنجم پوستی ممکن است با خارش همراه باشد و تا چند روز و چند هفته ادامه دار باشد. لکه‌های پوستی در بیماری پنجم اطفال ممکن است مدتی محو شوند و بعد از مدتی بعد از تحریک، مجدداً روی پوست ظاهر شوند. در ادامه به پاسخ سؤال بیماری پنجم چیست خواهیم پرداخت و نحوه درمان بیماری پنجم در کودکان را توضیح خواهیم داد…

بیماری پنجم
بیماری پنجم نوعی بیماری پوستی به شکل لکه های قرمز روی پوست صورت، بازوها و دیگر نقاط بدن ظاهر میشود.

بیماری پنجم چیست؟

بیماری پنجم نوعی عفونت ویروسی واگیردار است. نوع ملایم تا متوسط این بیماری در میان کودکان در سنین مدرسه رخ می‌دهد و در فصل‌های زمستان و بهار شایع است.

بیماری پنجم (اریتما اینفکتیوزوم) که به وجود آمده از ویروس (پاروویروس B۱۹) است از تولید سلول‌های قرمز خونی جلوگیری می‌کند. بروز این بیماری در کودکان نسبت به بزرگسالان شایع‌تر است. این بیماری واگیردار از طریق ترشحات بینی و بزاق دهان منتقل می‌شود.

علائم بیماری پنجم چیست؟

علائم بیماری پنجم چیست؟

علائم این بیماری حدود 4 تا 14 روز بعد از ابتلا بروز پیدا می‌کند.علائم آن خفیف و شبیه به آنفولانزا است.

  • تب با درجه پایین
  • سردرد
  • گلو درد
  • آبریزش بینی
  • تهوع
  • خستگی

راش های پوستی در بیماری پنجم معمولا بعد از یک تا دو هفته از بین می‌روند اما در برخی شرایط نیز مدت زمان آن می‌تواند طولانی تر باشد. بیماری پنجم بر اثر عواملی مثل گرما و سرما به شکل متناوب ظاهر می‌شود.

درمان بیماری پنجم چگونه است | درمان بیماری پنجم در کودکان

درمان بیماری پنجم چیست؟

بیماری پنجم بیماری خفیفی است. درمان بیماری پنجم در کودکان با استراحت و نوشیدن مایعات و مراقبت درمان خواهد شد. برای درمان بیماری پنجم باید دوره بیماری کاملاً طی شود و استفاده از آنتی بیوتیک هیچ کمکی در روند درمان نخواهد کرد. به محض مشاهده علائم در پوست بهتر است به پزشک مراجعه کنید و دارو‌های تجویز شده پزشک را مصرف کنید. از مصرف هرگونه دارو به صورت خودسرانه اجتناب کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *