3 راهکار عالی برای درمان پوسته سر

درمان پوسته سر

پوسته سر یکی از مشکلات آزار دهنده‌ای است که باعث کلافگی و کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. به همین جهت درمان آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است اما قبل از هر چیزی باید به علت به وجود آمدن پوسته سر پی ببریم سپس آن را به طور دقیق بشناسیم و به درمان آن بپردازیم. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال درمان پوسته سر هستند پیشنهاد می‌کنم این مطلب را مطالعه کنید.

علت به وجود آمدن پوسته سر چیست؟

پوسته سر به دلایل مختلفی ممکن است به وجود بیاید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها خشکی پوست سر است. رطوبت کم پوست، عفونت قارچی، کمبود مواد مغذی، استفاده زیاد از دستگاه‌های حالت دهنده مو و شامپو‌هایی که شامل مواد شیمیایی قوی هستند، باعث خشکی پوست سر می‌شوند که در نتیجه این خشکی باعث تحریک پوست سر و وجود این پوسته‌ها می‌شود.

<yoastmark class=

چیکار کنم پوسته سرم از بین برود؟

این سؤال بسیاری از مراجعینی است که دچار این مشکل هستند. اما خبر خوب این است که درمان پوسته سر با مراجعه به متخصص پوست و مو و زیبایی بسیار راحت می‌باشد و تنها کافی است دارو‌های تجویز شده توسط پزشک را مطابق دستور العمل داده شده مصرف کرده تا بهبود یابید. اما نکته مهم این است که قبل از مراجعه به پزشک متخصص زیبایی به صورت خودسرانه داروی خاصی مصرف نکنید.

بعضی از راه‌های درمان پوسته سر عبارتند از:

• روش لیزر درمانی
• استفاده از دارو‌های ضد قارچ
• استفاده از مکمل‌های مختلف مانند ویتأمین A، D۳، B
• استفاده از کورتون‌ها برای کاهش سوزش و خارش
• مصرف کرم‌های موضعی که حاوی نرم‌کننده هستند.

تفاوت پوسته با شوره چیست؟

افراد زیادی پوسته سر را با شوره سر اشتباه می‌گیرند. اما تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. درست است که پوسته و شوره سر علائم مشابهی دارند اما هر یک عارضه‌های کاملاً جدا گانه‌ای هستند و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. علت ایجاد شوره سر تولید بیش از حد چربی در سطح پوست است اما همانطور که گفتیم دلایل زیادی مثل خشکی پوست سر، برای ایجاد پوسته سر وجود دارد.

۳ راهکار درمان خانگی پوسته سر

  1. به شامپو‌های خود روغن درخت چای را اضافه کنید و بهتر است دو بار در هفته از آن استفاده کنید.
  2. پوست سر خود را با پنبه به سرکه سیب آغشته کنید و چند دقیقه آن را ماساژ دهید سپس با آب خنک بشویید.
  3. چند قطره روغن نارگیل را در ظرفی ریخته و گرم کنید و به آن روغن درخت چای اضافه کنید و آن را روی سر خود ماساژ دهید. بهتر است‌ این مخلوط به مدت یک ساعت و یا بیشتر روی پوست سر باقی بماند.

حرف آخر

در این مطلب با پوسته سر، علت ایجاد آن و راه های درمان آن آشنا شدیم. بهترین راه برای درمان این مشکل مراجعه به پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی است. اگر شما هم نیز دچار این مشکل هستید می‌توانید جهت مشاوره و تعیین وقت با کلینیک تخصصی سبز تماس حاصل فرمایید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *