مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل

احساس ناخوشایند بعد از کشیدن دندان عقل و تحمل بی حسی و تورم یکی از بدترین تجربه های کشیدن دندان است که اکثر افراد با آن مواجه شده اند. از طرفی دیگر باید توصیه های دندانپزشک را که تا یک ساعت گاز استریل را داخل دهان نگه داشته و با وجود خونابه داخل دهان، آب دهانتان را قورت دهید همه و همه می‌تواند یکی از بدترین حس هایی باشند که جز نکات بعد از کشیدن دندان عقل تلقی می‌شوند.

کشیدن دندان عقل درمانی است که بعضی از افراد هنگام مواجهه با آن دچار ترس می‌شوند. این ترس به  دلیل نداشتن اطلاعات کافی تا حدودی طبیعی است ولی اگر مدت زمانی را صرف مطالعه و کسب اطلاعات درباره دندان عقل، ضرورت کشیدن آن، عوارض نکشیدن آن و از همه مهم تر مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل کنند، متوجه راحتی این درمان می‌شوند. در این مقاله به سوالات پر تکرار شما درباره دندان عقل و مراقبت های بعد از کشیدن آن می‌پردازیم.

همه چیز درباره دندان عقل

دندان های عقل، آخرین و بزرگ ترین دندان ها هستند. این دندان ها ممکن در هر سنی رشد کنند. اما معمولا در سنین نوجوانی در دهان ظاهر می‌شوند. این دندان ها معمولا به صورت کامل و صاف رشد نمی‌کنند و در بیشتر مواقع کج بوده که همین امر سبب فشردگی دندان‌ها و درد و آسیب به بقیه دندان ها می‌شود. به همین علت دندانپزشک به شما توصیه می‌کند که دندان دندان عقل خود را بکشید. زیرا این دندان تاثیر مستقیم روی سلامت دهان و دندان های شما دارد.

همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم برای کشیدن این دندان ها ترس نداشته باشید زیرا کشیدن آن ها طبق تجویز پزشک یک تصمیم هوشمندانه است. اگر به دستورالعمل ها و نکات مراقبتی بعد از آن به خوبی عمل کنید این دوران را به راحتی پشت سر خواهید گذاشت.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل

نکاتی که بعد از کشیدن دندان عقل باید رعایت کنید

شاید سوالاتی مثل:  بعد از کشیدن دندان عقل چه قرصی بخوریم؟ چند ساعت بعد از کشیدن دندان گاز استریل را برداریم؟ بعد از کشیدن دندان عقل چه بخوریم؟  آیا قرقره آب نمک بعد از کشیدن دندان لازم است؟ مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل بدون جراحی به چه صورت است؟ و سوالات دیگری فکر شما را مشغول کرده باشد، در این قسمت به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

  1. غذا های سرد یا ولرم میل کنید و از مصرف نوشیدنی و غذا های داغ خودداری کنید.
  2. تا چند روز بعد از کشیدن دندان عقل از مصرف سیگار دوری کنید.
  3. از انجام تمرینات ورزشی و رفتن به استخر و سونا اجتناب کنید.
  4. دهانشویه های تجویزی توسط پزشک را به صورت مرتب مصرف کنید.
  5. استفاده سر خود از دارو های مختلف بسیار مضر است.
  6. 24 ساعت یا کمی بیشتر بعد از کشیدن دندان از مسواک زدن خودداری کنید.
  7. دارو هایی مانند آسپرین یا دارو هایی که باعث انعقاد خون می‌شوند را تا مدتی مصرف نکنید.
  8. با مشورت پزشک برای جلوگیری از عفونت آب نمک رقیق غرغره کنید.
  9. جهت کاهش درد یا تورم استفاده از کمپرس سرد موثر است.
  10. مصرف آنتی بیوتیک و مسکن های تجویز شده باعث جلوگیری از عفونت و کاهش درد می‌شود.

دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی دندان عقل نهفته

دندان عقل نهفته، دندانی است که از درون لثه بیرون زده نشده و برای خارج کردن آن نیاز به جراحی است. مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل نهفته نیز تفاوت زیادی با نکات گفته شده در قسمت بالا ندارد فقط به مراقبت بیشتری نیاز دارد و بهتر است مدت زمان بیشتری از جویدن غذا های سفت خود داری کنید.

ترس از کشیدن دندان عقل

اگر شما هم دچار فوبیای دندانپزشکی هستید و از مراجعه به دندانپزشکی می‌ترسید یا ترس از کشیدن دندان عقل دارید، پیشنهاد ما به شما انجام درمان های دندانپزشکی با سدیشن است. در مطلب دندانپزشکی در خواب در شرق تهران می‌توانید اطلاعات بیشتری را در این باره کسب کنید.

حرف آخر

کشیدن دندان عقل و مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل بسیار حائز اهمیت بوده و برای سلامت دندان ها توسط پزشکان توصیه می‌شود. شما می‌توانید برای انجام این درمان به کلینیک تخصصی دندانپزشکی سبز مراجعه کرده و بعد از ویزیت توسط متخصص جراحی دهان فک و صورت و یا متخصص جراحی لثه با خیال راحت درمان خود را انجام دهید.

همان طور که اشاره کردیم انجام این درمان ترسی ندارد و نیازی به نگرانی نیست اما اگر شما جزو کسانی هستید که فوبیای دندان پزشکی دارند می‌توانید با روش سدیشن، جراحی دندان عقل خود را با بیهوشی انجام دهید.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *