همه چیز درباره فضانگهدارنده دندان کودک

فضا نگهدار دندان کودک

فضانگهدار دندان کودک چیست؟ فواید و عوارض فضانگهدارنده دندان کودک چیست؟ قیمت فضانگهدار دندان کودک چقدر است؟ آیا فضانگهدار دندان درد دارد؟ در این مطلب از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سبز می‌خواهیم به همه چیز درباره فضانگهدارنده دندان کودک بپردازیم و به سوالات شما در این باره پاسخ بدهیم.

فضانگهدارنده چیست و به چه علت از آن استفاده می‌شود؟

در بسیاری از مواقع روند افتادن دندان شیری و رویش دندان های طبیعی در کودکان به دلایل مختلفی مختل می‌شود و ممکن است یک یا چند دندان زودتر از موعد بیفتد. در این هنگام با بررسی شرایط کامل بیمار از فضانگهدار استفاده می‌شود. فضانگهدار به وسیله ای می‌گویند که در دهان کودک قرار داده می‌شود که جای دندانی که از دست رفته را پر کند و از بسته شدن فضای خالی آن توسط حرکت سایر دندان ها جلوگیری کند.

نکات طلایی درباره فضانگهدارنده دندان کودک

  • عدم رعایت بهداشت دهان باعث جمع شدن پلاک و باکتری و در نتیجه عفونت لثه و پوسیدگی و یا در بعضی موارد تغییر رنگ دندان می‌شود.
  • از خوراکی های چسبنده استفاده نشود، زیرا ممکن است طوری به فضانگهدار بچسبد که جدا کردن آن سخت باشد.
  • در صورت آسیب دیدن یا کنده شدن فضانگهدار باید سریعا با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  • پس از ساخت فضانگهدارنده دندان کودک، ابتدا ممکن است حس ناخوشایندی را در کودک به وجود آورد، مدتی طول می‌کشد که کودک به آن عادت کند.
  • استفاده درست و منظم از نخ دندان و مسواک ضرورت دارد و متخصص دندانپزشکی اطفال در این خصوص به کودک و والدین او آموزش های لازم را می‌دهد.
  • بعضی از فضانگهدار های اطفال شباهت زیادی به ارتودنسی دارد و بعضی اوقات از یک یا چند دندان برای پر کردن فضای خالی آن استفاده می‌شود.

انواع فضانگهدارنده دندان کودک چیست؟

انواع فضانگهدارنده دندان کودکان به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • فضانگهدار ثابت: این نوع فضانگهدارنده معمولا برای کودکان با سنین کمتر به کار می‌رود و در دهان آن ها به صورت ثابت قرار می‌گیرد تا از شکسته شدن یا خارج کردن آن توسط کودک جلوگیری شود. این نگهدارنده نیز انواع مختلف دارد که با توجه به موقعیت قرار گیری آن در دهان یکی از انواع آن توسط پزشک انتخاب می‌شود.
  • فضانگهدار غیر ثابت متحرک: این نوع نگهدارنده نیز با توجه به اینکه به رسیدگی و مراقبت ویژه نیاز دارد برای کودکان در سنین بالاتر  توصیه می‌شود. این نوع نگهدارنده شبیه به پلاک دندان ارتودنسی است و به راحتی از دهان خارج می‌شود و مجدد می‌توان آن‌را در دهان قرار داد.

فضا نگهدارنده دندان کودک

هزینه فضانگهدارنده دندان کودک چقدر است؟

از آنجایی که فضانگهدار ها اندازه و انواع مختلفی دارند و برای هر بیمار به شیوه خاصی ساخته می‌شوند، هزینه آن ها متغییر بوده و نسبت به عوامل مختلفی توسط متخصص دانپزشک اطفال تعیین می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد ابتدا باید بیمار توسط متخصص اطفال و یا متخصص ارتودنسی معاینه شده سپس با مشورت و در نظر گرفتن همه جزئیات درمان قیمت فضانگهدار مشخص شود.

برای ویزیت، مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر درباره درمان ارتودنسی و سایر درمان های دندانپزشکی می‌توانید به کلینیک تخصصی دندانپزشکی سبز مراجعه کنید و درمان های دندانپزشکی خود را با بهترین متخصصین دندانپزشک انجام دهید.

 مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید :



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *