لبخند لثه ای چیست؟ | اصلاح و درمان لبخند لثه ای

لبخند لثه ای چیست
تناسب میان اندازه و فرم دندان ها و همچنین اندازه بین لثه و لب یکی از اصول اصلاح طرح لبخند در  دندانپزشکی زیبایی است. از نمونه دلایل ایجاد لبخند لثه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • قرار گیری بیش از اندازه استاندارد لثه ها روی دندان
  • کوتاه بودن قسمت تاج دندان ها
  • کوتاه بودن اندازه لب بالا و یا انقباض لب بالا هنگام لبخند زدن ممکن است نسبت زیبایی و جذابیت یک لبخند را کاهش دهد.
  • موقعیت قرارگیری فک بالا  (جلو بودن فک بالا) که ممکن است هنگام لبخند زدن و نمایش بیش از اندازه لثه ها تاثیر داشته باشد.

تمامی موارد گفته شده در اعتماد به نفس افراد هنگام لبخند زدن تاثیر دارند. اصلاح لبخند لثه ای معیاری است که نسبت به اندازه لثه بر دندان سنجیده میشود. به طور معمول اگر اندازه لثه نسبت به دندان بیشتر از 3 یا 4 میلیمتر باشد لبخند لثه ای نام دارد و بنا به درخواست فرد درمان لبخند لثه ای نجام میشود. در ادامه انواع درمان لبخند لثه ای و چگونگی اصلاح لثه هنگام لبخند زدن را خواهیم گفت…

انواع روش های اصلاح طرح لبخند لثه ای

در درمان لبخند لثه ای و برای اصلاح لبخند روش های متخلفی مثل جراحی یا غیر جراحی وجود دارد که عبارتند از :
اصلاح لبخند لثه ای با ارتودنسی : در این روش با توجه به موقعیت قرار گرفتن دندان ها و یا اینکه موقعیت قرارگیری دندان ها از فک جلوتر از حد معمول باشد ممکن است لثه ها هنگام لبخند زدن بیشتر و برجسته تر از حد معمول مشخص شوند. در درمان لبخند لثه ای با ارتودنسی نامرئی هم میتوان نحوه قرارگیری دندان ها به اندازه فک را درمان کرد تا میزان کمتری از لثه ها هنگام لبخند زدن مشخص میشود
اصلاح لبخند لثه ای با جراحی لثه : در این روش متخصص جراحی لثه با انجام روش جینجیوکتومی بافت اضافی روی دندان را برمیدارد تا مقدار بیشتری از دندان و تاج دندان مشخص شود.
اصلاح لبخند لثه ای با لیزر : در این روش دندانپزشک مقدار بافت اضافی لثه ها را با لیزر برمیدارد و مقدار باقی مانده را اطراف دندان در موقعیت صحیح شکل میدهد.
افزایش طول تاج دندان : در این روش قسمت اضافی لثه برداشته شده تا قسمت بیشتری از تاج دندان مشخص شود. جراحی لثه در این روش به شکلی است که قسمت تاج دندان ها مشخص نباشند و بوسیله بافت لثه پنهان شده باشند.

مزایای اصلاح لبخند لثه ای چیست؟ | دندانپزشکی زیبایی در شرق تهران

افزایش اعتماد به نفس در فرد و بهبود زیبایی لبخند و زیبایی چندین برابر دندان ها هنگام لبخند زدن از مزایای لبخند لثه ای است.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *