گلاس آینومر چیست؟

گلاس آینومر دندان

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دندانپزشکان با چه نوع موادی دندان شکسته و از بین رفته بر اثر پوسیدگی را ترمیم و مورد بازسازی قرار می‌دهند. ترمیم دندان به شکل اولیه به روش‌های متفاوت و با استفاده از مواد مختلفی انجام می‌شود. یکی از همین مواد ترمیمی در صنعت دندانپزشکی، گلاس آینومر نام دارد. در ادامه بیشتر درباره این ماده برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید …

گلاس آینومر چه کاربردی دارد؟

این ماده یک نوع سمان دندانی است که برای بازسازی دندان‌ها و همچنین برای ترمیم دندان کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سمان گلاس آینومر ساخته شده از ترکیبات خاصی است که برای درمان‌های ترمیمی مانند  اینلی و اونلی، بریج و اتصال روکش و تاج دندان و همچنین برای چسباندن براکت ارتودنسی و پرکردن دندان استفاده می‌شود. گلاس آینومر به منظور پر کردن دندان دارای ساختار خمیری و انعطاف‌پذیری دارد و دندان را مهر و موم می‌کند.

این ماده در درمان ترمیم دندان کودکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دندانپزشک متخصص کودکان دندان آسیب دیده بر اثر پوسیدگی را با گلاس آینومر بازسازی می‌کند. ایم گلاس به رنگ طبیعی دندان است و ظاهری مشابه دندان را به وجود می‌آورد. آینومر دارای یون‌های فلوراید است و به حفاظت دندان در برابر پوسیدگی کمک می‌کند. از دیگر کاربرد‌های گلاسر آینومرمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پر کردن موقت دندان
• ترمیم دندان شیری
• پوسیدگی در اطراف لثه

مزایای ترمیم با گلاس آینومر

• همرنگ دندان است.
• فلوراید را آزاد می‌کند.
• بدون استفاده از چسب به دندان باند می‌شود.

گلاس آینومر

سخن پایانی

گلاس آینومر در مقایسه با کامپوزیت برای ترمیم دندان دارای مزیت سهلوت در استفاده است. اما با این تفاوت که برای ترمیم موقت دندان استفاده می‌شود و نسبت به کامپوزیت استحکام و ماندگاری کمتری دارد.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید :



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *