آموزش استفاده از نخ دندان ارتودنسی

استفاده از نخ دندان ارتودنسی

رعایت بهداشت و پاکسازی دندان ها حین درمان ارتودنسی برای حفظ سلامت دندان و لثه بسیار مهم است. علاوه بر مسواک زدن در زمان ارتودنسی، نحوه استفاده از نخ دندان ارتودنسی نیز در دوران استفاده از براکت های ارتودنسی از عوامل مهم برای سلامت لثه و دندان است. طرز استفاده از نخ دندان ارتودنسی و انتخاب نوع نخ از انواع نخ دندان مخصوص ارتودنسی طی آموزش هایی حین درمان توسط متخصص ارتودنسی به شما گفته میشود. پاکسازی دندان ها با استفاده از روش صحیح مسواک زدن و آموزش استفاده از نخ دندان ارتودنسی برای پاکسازی فواصل بین دندانی و میان براکت هایی که مسواک به این مناطق دسترسی ندارد از مهم ترین کارهایی است که شخص باید این عمل را روزانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها انجام دهد. در ادامه نحوه استفاده از نخ دندان ارتودنسی و فواید استفاده از نخ دندان ارتودنسی را به شما خواهیم گفت…

نحوه استفاده از نخ دندان ارتودنسی | متخصص ارتودنسی در شرق تهران

چگونگی استفاده از نخ دندان ارتودنسی و آموزش نحوه صحیح استفاده از نخ دندان ارتودنسی از ارکان مهم رعایت بهداشت دندان و لثه در این دوره درمانی است. برای کشیدن نخ دندان ارتودنسی باید انتهای نخ دندان را از زیر براکت های ارتودنسی رد کرده و میان دو دندان قرار دهید. سپس نخ دندان را به آرامی بین دو دندان به شکل حرف C حرکت دهید و بالا به پایین و در دیواره های دندان و میان لثه را به دقت و آرامی پاکسازی کنید. این روند را بعد از هر وعده غذایی چندین بار تکرار کنید تا تمامی مواد غذایی به طور کامل از میان براکت ها و دندان ها پاکسازی شود. سعی کنید با دقت و به آرامی روند نخ دندان کشیدن دندان های ارتودنسی شده را تکرار کنید تا به براکت ها آسیبی وارد نشود.

نکات مهم درباره نحوه استفاده از نخ دندان ارتودنسی | متخصص ارتودنسی در تهرانپارس

لازم است در زمان کشیدن نخ ارتودنسی نکاتی را رعایت کنید :

  • بهتر است هنگام داشتن براکت های ارتودنسی از نخ دندان های مومی استفاده کنید تا میان دندان ها گیر نکنند.
  • نخ دندان را در میان براکت ها محکم نکشید زیرا احتمال آسیب و شکستن براکت ها وجود دارد.
  • هنگام نخ دندان کشیدن دچار خونیزی لثه خواهید شد اما اگر این خونریزی تشدید شد و کاهش نیافت بهتر است این موضوع را به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
  • لازم است در حین درمان ارتودنسی روزانه دوبار از نخ دندان ارتودنسی استفاده کنید .

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *