پالپکتومی دندان چیست | پالپکتومی بخشی از درمان اورژانسی ریشه دندان

پالپکتومی-دندان
درون هر دندان مجموعه از عصب ها، بافت و رگ های خونی است که پالپ دندان نامیده میشود. در زمانی که به علت عدم رعایت بهداشت مناسب دهان، دندان ها دچار پوسیدگی میشوند لایه ای از مینای دندان که سطح بیرونی دندان را پوشانیده دچار آسیب شده و این آسیب موجب میشود تا پوسیدگی به لایه های عمیق تر دندان نفوذ کند. در این مواقع محفظه داخلی دندان و همان پالپ دچار عفونت میشود که درمان آن پالپکتومی دندان است. پالپکتومی بخشی از درمان اورژانسی ریشه دندان (عصب کشی) است که روند آن به این صورت است که کانال ریشه دندان تخلیه میشود، هدف از درمان پالپکتومی درمان پالپ دچار عفونت شده و جلوگیری از شیوع عفونت و از دست رفتن دندان است.

درمان پالپکتومی چگونه انجام میشود؟ | متخصص عصب کشی در شرق تهران

در درمان پالپکتومی که بخشی از درمان اورژانسی ریشه دندان (عصب کشی) است قسمت های آسیب دیده پالپ دندان تخلیه میشود. بعد از انجام درمان پالپکتومی که بخشی از عصب کشی و درمان ریشه است، محفظه دندان بعد از تخلیه پاکسازی و ضدغفونی میشود و در آخر با مواد مخصوص دندانپزشکی پر میشود. در این مرحله کانال دندان در مقابل نفوذ باکتری و آلودگی بسته میشود.

تفاوت پالپکتومی و پالپوتومی چیست؟ | متخصص درمان ریشه دندان در شرق تهران

هر دو روش درمانی پالپوتومی و پالپکتومی برای نجات و حفظ دندان پوسیده و دچار عفونت شده انجام میشوند. با این تفاوت که در پالپوتومی فقط قسمت پالپ آلوده در قسمت تاج دندان برداشته میشود اما در پالپکتومی تمام پالپ کانال دندان برداشته میشود و قسمت پالپ ریشه با مواد مخصوص پر میشود.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *