فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

شاید برای شما هم جای سوال باشد که فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی چیست؟ درمان ریشه دندان عفونی درمانی است که به خارج کردن ریشه آسیب دیده دندان می‌پردازد. اشتباها عموم به این فرآیند عصب کشی دندان می‌گویند. روت کانال تراپی نام دیگر درمان ریشه تخصصی دندان است. این درمان زمانی انجام می‌شود که به علت پوسیدگی بخشی از عصب در حال از بین رفتن است. اینکه بدانیم عصب دندان در کدام قسمت است باید گفت مجموعه ای رگ های خونی در مرکز دندان وجود دارد که به علت آسیب دیدگی یا پوسیدگی عمیق باعث ایجاد درد در دندان می‌شود. در ادامه فیلم درمان ریشه دندان را برای شما نمایش خواهیم داد و هزینه درمان ریشه دندان را نیز بررسی می‌کنیم.

مراحل عصب کشی دندان عفونی

در جواب سوال “عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد؟” باید گفت مراحل عصب کشی دندان عفونی در یک یا دو جلسه انجام می‌شود که شامل مراحل زیر است:
  • در ابتدا متخصص درمان ریشه با تزریق بی حسی به بافت لثه، دندان مورد نظر را نسبت به هرگونه دردی بی حس می‌کند.
  • بعد از تزریق بی حسی، قسمت پوسیده دندان برداشته و قسمت عفونی پالپ دندان به صورت کامل تخلیه می‌شود.
  • بعد از تخلیه قسمت عفونی با استفاده از فایل‌های مخصوص کانال ریشه دندان باز می‌شود. پس از آگاهی نسبت به تخلیه کامل کانال از عصب فضای داخل ضد عفونی و سپس با استفاده از مواد مخصوص پر می‌شود.
  • در مرحله آخر برای جلوگیری از شکستن دندان از کامپوزیت،آمالگام یا روکش استفاده می‌شود.

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه می‌شود؟

در برخی شرایطی افراد ممکن است دندان درد را تجربه کنند. اما بعد از مدتی این درد از بین می‌رود. در این مرحله شخص نسبت به درمان دندان چشم پوشی می‌کند و یا درمان را به تاخیر می اندازد. از بین رفتن درد در این مواقع کاملا موقتی است، زیرا در این هنگام عفونت تمام قسمت های کانال دندان را پوشش می‌دهد و به انتهای ریشه دندان می‌رسد. در این مواقع آبسه دندان ایجاد شده و باعث به وجود آمدن درد بیشتر و غیر قابل تحمل تر خواهد شد. در این مواقع درمان دندان همراه با تخلیه آبسه است و اگر امکان تخلیه آبسه نباشد به ناچار دندان باید کشیده شود.

عفونت دندان عصب کشی شده بعد از چند سال

عفونت دندان عصب کشی شده امری است که بسیار کم اتفاق می‌افتد و اتفاق شایعی نیست. این امر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد :
  • ممکن است ماده‌ای که از آن برای پر کردن دندان استفاده می‌شود بعد از گذشت مدتی از بین برود و باکتری مجدد امکان راه یابی به کانال دندان را داشته باشد.
  • وجود ترک در ریشه دندان که ممکن است در عکس رادیوگرافی از دندان قابل تشخیص نباشد و عفونت از طریق آن به دندان برسد.
در تمامی این موارد بهتر است به متخصص درمان ریشه دندان مراجعه کنید، تا هرچه زودتر درمان مناسب روی دندان انجام شود.

هزینه درمان ریشه دندان

بعد از تعیین وقت ویزیت و تماس با قسمت پذیرش کلینیک دندانپزشکی سبز می‌توانید همراه با عکس رادیوگرافی از دندان توسط بهترین متخصص عصب کشی در تهران معاینه شوید و بعد از اطلاع از هزینه درمان ریشه دندان، درمان مورد نیاز را هرچه زودتر انجام دهید.

فیلم درمان ریشه دندان

مطالب بیشتر

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *