انواع روکش ایمپلنت دندان کدامند؟

افتادن روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت بخش نهایی درمان ایمپلنت و همان تاج دندان است که بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد. روکش ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که بر اساس نحوه ساخت و جنس تقسیم بندی می‌شوند. برای نصب روکش ایمپلنت حداقل باید 3 ماه از زمان قرار دادن پایه ایمپلنت در فک گذشته باشد. این مدت زمان جهت بهبود استخوان اطراف پایه ایمپلنت است تا درصورت فشار به روکش، پایه ایمپلنت لق نشود. در شرایطی دیگر اگر کاشت ایمپلنت همراه با پیوند پودر استخوان یا جراحی سینوس لیفت باشد مدت زمان بهبودی تا قرار دادن روکش ایمپلنت حداقل 6 ماه است. در ادامه انواع روکش ایمپلنت دندان، نحوه ساخت روکش ایمپلنت و قیمت انواع روکش ایمپلنت را بررسی خواهیم کرد.

نحوه ساخت روکش ایمپلنت

همانطور که گفته شد بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت حداقل 3 ماه و در شرایطی 6 ماه زمان زمان جهت قالبگیری برای روکش ایمپلنت مورد نیاز است. بعد از گذشت مدت زمان معین یک جلسه برای فرآیند قالبگیری لازم است. در شرایطی که برای بیمار ایمپلنت دندان جلو انجام شده باشد، از روکش موقت دندان به عنوان روکش ایمپلنت دندان جلو تا زمان ساخت روکش اصلی استفاده خواهد شد. بعد از اتمام قالبگیری، قالب دندان به لابراتوار جهت ساخت روکش فرستاده می‌شود.

انواع روکش ایمپلنت دندان

دو نوع روکش ایمپلنت وجود دارد:
  • روکش ایمپلنت دندان چسبی (Cemented type implant crown)
  • روکش ایمپلنت دندان پیچی (Screw type implant crown)
جنس روکش ها نیز متفاوت است که شامل موارد زیر می‌شود:
  • روکش تمام زیرکونیا
  • روکش فریم زیرکونیا
  • روکش PFM

افتادن روکش ایمپلنت

یکی از شایع ترین اتفاقات و عوارض ایمپلنت، افتادن روکش ایمپلنت است. در شرایطی که روکش به تنهایی از پایه اباتمنت افتاده باشد با چسب مخصوص و توسط دندانپزشک عمومی می‌توان مجددا روکش را در محل خود قرار داد. اما در شرایطی ممکن است پیچ ایمپلنت شل شود و روکش همراه با اباتمنت کنده شود. در این صورت باید نزد متخصص ایمپلنت، پیچ اباتملنت را مجددا روی ایمپلنت نصب کنید و بعد از آن روکش را روی آن قرار دهید.

قیمت انواع روکش ایمپلنت

هزینه روکش ایمپلنت به عوامل متفاوتی مانند جنس روکش ایمپلنت، هزینه درمان ایمپلنت و متخصص پروتز و هزینه ساخت روکش توسط لابراتورا بستگی دارد. می‌توانید از طریق تماس با کلینیک دندانپزشکی سبز از هزینه ایمپلنت دندان و قیمت انواع روکش ایمپلنت باخبر شوید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *