درد بعد از عصب کشی دندان | علت و درمان آن

درد بعد از عصب کشی دندان

عصب کشی دندان یکی از مهمترین و تخصصی ترین درمان‌های دندانپزشکی است که توسط متخصص درمان ریشه انجام می‌شود. عصب کشی معمولا در دو یا چند جلسه بسته به میزان پیچیدگی درمان، توسط متخصص عصب کشی انجام می‌شود. بیماران وقتی با درد بعد از درمان عصب کشی مواجه می‌شوند نگران این نکته هستند که درمان ریشه به خوبی انجام نشده است. درد بعد از ترمیم ریشه دندان یک فرآیند طبیعی است.  در ادامه علت و درمان درد بعد از ترمیم ریشه دندان را بررسی خواهیم کرد…

درد بعد از ترمیم ریشه دندان چقدر است؟

درد بعد از درمان ریشه دندان یک احساس بسیار طبیعی و نسبی در افراد است. فرآیند درمان ریشه دندان شامل خارج کردن عصب و عروق خونی پالپ دندان و تمیز کردن محفظه داخل کانال دندان است. این امر لثه و اعصاب را تحریک می‌کند. احساس درد بعد از ترمیم ریشه دندان عفونی بصورت خفیف است و تا چند روز ادامه دارد.

علت ورم و درد دندان بعد از ترمیم ریشه

علت تورم و درد دندان عصب کشی شده هنگام جویدن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • وجود عفونت در اطراف استخوان ریشه دندان : در شرایطی که درمان عصب کشی برای دندان عفونی انجام شده اما هنوز بیمار درد را تجربه می‌کند، ممکن است باکتری در اطراف استخوان ریشه دندان وجود داشته باشد. به همین علت برای دفع عفونت متخصص عصب کشی آنتی بیوتیک را به عنوان قرص برای درد دندان بعد از عصب کشی تجویز می‌کند.
  • کانال آلوده ریشه دندان: یک دندان ممکن است بعد از درمان عصب کشی باز هم عفونی باشد و بیمار درد ضربان دار دندان بعد از عصب کشی را تجربه کند. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که ترمیم دندان به خوبی انجام نشده و باکتری به اطراف دندان راه پیدا کند.
  • در برخی شرایط دندان ممکن است دارای مجاری و کانال های متعددی باشد که تشخیص آن‌ها در عکس رادیوگرافی از دندان دشوار است. در این شرایط ممکن است کانالی که در عکس مشخص نبوده دارای عفونت باشد. در این صورت دندان به دمای سرد و گرم حساس می‌شود. اگر در این موقعیت باکتری عامل عفونت باشد درد بعد از ترمیم ریشه دندان را تجربه خواهید کرد.

درمان درد بعد از عصب کشی

درد بعد از درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی تا 3-4 روز طبیعی است و با داروهای مسکن تجویز شده توسط متخصص عصب کشی قابل کنترل است. در صورت وجود عفونت و برای درمان درد بعد از عصب کشی از آنتی بیوتیک استفاده می‌شود. در شرایطی ممکن است ارتفاع روکش و موقعیت آن باعث افزایش درد دندان بعد از ترمیم ریشه دندان شود، می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک بلندی روکش را اصلاح کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    2 دیدگاه برای “درد بعد از عصب کشی دندان | علت و درمان آن

    1. Omid گفته:

      بابت نشر اطلاعات بسیار سپاسگزارم دو روز یکی از داندان ها را عصب کشی کردم هنگام غذا خوردن وقتی به دندان فشار میآمد بسیار درد میگرفت و خیلی نگران بودم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *