درمان فرورفتگی جای جوش

فرورفتگی جای جوش

امروزه داشتن پوستی صاف و شفاف یکی از دغدغه های بسیاری از مردم شده و افراد زیادی در پی داشتن آن تلاش می‌کنند. تحقیقات نشان داده داشتن پوست سالم و بدون آکنه بر زندگی اجتماعی بسیاری نیز تاثیر گذاشته و حتی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در افراد زیادی نیز شده است. ما در این مقاله به بررسی درمان فرورفتگی جای جوش می‌پردازیم که با ارائه اطلاعات کافی بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

علت به جود آمدن جوش صورت

به وجود آمدن جوش‌های صورت عوامل و علت‌های متفاوتی دارند که با توجه به شرایط محیطی و ژنتیکی نسبت به هر نفر متفاوت است. علت به وجود آمدن جوش باید توسط پزشک متخصص پوست و با توجه به شرایط فیزیکی هر شخص بررسی شود. اما در حالت کلی یک سری عوامل محرک و تأثیر‌گذار در به وجود آمدن جوش صورت نقش دارد که شامل: تغییرات هورمونی بدن، بیماری‌ها، مصرف لوازم آرایشی و محصولات دارای چربی بالا می‌باشد. این موارد یاعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و پوست نمی‌تواند نفس بکشد. یکی دیگر از عوامل تأثیر‌گذار در  تشکیل جوش صورت تغذیه می‌یاشد که برای داشتن پوستی زیبا باید به آن دقت شود. داشتن رژیم غذایی با درصد بالای شیرینی جات در افزایش جوش صورت و بدن تأثیر مستقیم دارد.

مقاله پیشنهادی: درمان جوش سر سیاه

پیشگیری از ایجاد جوش و درمان فرورفتگی جای جوش

در ابتدا بهترین راهکار، شناسایی عوامل محرک برای پوستتان است که اگر به درستی شناسایی شوند با رعایت آن می‌توانید از بروز جوش و بعد از آن فرورفتگی جای جوش جلوگیری کنید.
از دستکاریِ جوش و فشار دادن آن خودداری کنید، آن را به حال خود ر‌ها کنید تا خود به خود از بین برود. در صورت استفاده از دارو و محصولات پوستی به تمیز بودن دست و ابزار استفاده دقت کنید.
یکی از روش‌های پیشگیری، استفاده زیاد از آب، میوه و سبزیجات است که باعث می‌شود بدن آب کافی را بدست آورد و از ایجاد جوش و لک تا مقدار زیادی جلوگیری شود.
هر روز پوست صورت خود را با استفاده از دستمال مرطوب یا شیر پاک کن تمیز نگهداری کنید.
ورزش کردن نیز یکی از راه‌هایی است که سلامت پوست را افزایش می‌دهد. زیرا باعث کاهش استرس می‌شود مخصوصاً ورزش‌هایی که فعالیت تنفسی را بالا می‌برد مانند یوگا.
از کرم ضد آفتاب سبک و با چربی کم استفاده کنید چون آفتاب تأثیر مستقیم با وخیم‌تر شدن و تیره‌تر شدن جوش و جای جوش دارد.

مقاله پیشنهادی: درمان منافذ باز پوست

دلیل باقی ماندن جای جوش روی صورت

عوامل مختلفی در باقی ماندن جای جوش تأثیر دارند.
این عوامل باید توسط پزشک متخصص پوست تشخیص داده شود و یا درمان فرورفتگی جای جوش روی پوست انجام شود اما در حالت کلی می‌توان گفت:
دست زدن و فشار دادن جوش صورت و بدن باعث به وجود آمدن آثار فرو رفتگی جای جوش و تیره شدن لکه ها روی صورت می‌شود.

روش های درمان فرورفتگی جای جوش

بسیاری از افراد برای از بین بردن جای جوش و درمان فرورفتگی جای جوش به سمت مواد آرایشی هجوم می‌برند و حتی مبالغ بالایی را صرف خرید آن ها می‌کنند. این روش ها دائمی نیست و اوضاع پوست را بدتر می‌کنند. اینکه درمان فرورفتگی جای جوش را به طور اصولی و توسط متخصص پوست انجام دهیم امری ضروری است که این درمان ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • درمان جای جوش با لیزر: لیزر فراکشنال یکی از تاثیر گذار ترین راه های درمان فرورفتگی جای جوش و ناهمواری های پوستی است که البته مزایای بیشتری از جمله شفاف شدن پوست و لیفت و سفت شدن پوست دارد. این روش طی چند جلسه انجام می‌شود و د مدت زمان کوتاهی جای لک و قرمزی جوش نیز از بین می‌رود.
  • تزریق ژل و فیلر: در افراد لاغر که تجمع چربی بالایی ندارند این روش توصیه می‌شود، به این صورت که متخصص پوست با استفاده از تزریق فیلر یا ژل نقاط فرورفته را پر می‌کند. این روش ماندگاری خوبی نیز دارد .
  • تزریق چربی نانو: تزریق نانو باعث تحریک سلول های خونی می‌شود و به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند، به این ترتیب که کلاژن سازی باعث کم شدن و حتی از بین رفتن فرورفتگی ها و مشکلات پوستی می‌شود.
  • آراف فرکشنال: در این روش متخصص پوست سوزن های ظریفی وارد پوست می‌کند که در نتیجه روی کلاژن سازی پوست تاثیر میگذارد و با کلاژن سازی باعث پر شدن فرورفتگی ها می‌شود.
  • ساب سیژن: در این روش با سوزنی خاص که زیر پوست می‌رود، اتصالات ماهیچه ای به فرورفتگی ها از بین می‌روند و پوست روی قسمت فرورفته رها می‌شود.

همه افراد خواهان سلامتی و زیبایی هستند که سلامتی و زیبایی پوست صورت و بدن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در مرحله اول بهتر است با داشتن یک روتین پوستی ساده از بروز مشکلات پوستی و جوش های مزاحم جلوگیری کرد. ولی در صورت بروز این مشکل هم جای نگرانی نیست چرا که با درمان‌های مختلفی می‌توان سلامت و زیبایی پوستتان را به شما باز گرداند. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک سبز و تحت نظر پزشک متخصص پوست مو و زیبایی با بهترین امکانات و روش های جدید، جای جوش و انواع بیماری پوستی را از بین ببرید.

سوالات و نظرات خود را راجع به این مقاله در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید .. حتما پاسخ خواهیم داد.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *