مزوتراپی برای ریش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی برای ریش

مزوتراپی یک روش درمانی و زیبایی است که برای رفع مشکلات پوست و مو و حتی تناسب اندام استفاده می‌شود. درواقع در این روش مجموعه‌ای از ویتأمین‌ها و دارو‌هایی را با سوزن‌های بسیار ریز به داخل پوست تزریق می‌کنند. سوزن‌هایی که برای تزریق در این روش استفاده می‌شوند بسیار ریز بوده و تولید آن فقط در بعضی از کشور‌ها امکان‌پذیر است. مزوتراپی انواع مختلفی دارد که مردان و زنان برای درمان انواع اختلالات، از جمله درمان ریزش و طاسی مو، رفع مشکلات پوستی مثل کمبود کلاژن، تجمع چربی و کمک به لاغری و… می‌توانند از آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی وبررسی درمان مزوتراپی برای ریش بپردازیم، با ما همراه باشید.

مزوتراپی ریش چیست؟

بعضی از آقایان دارای فولیکول‌های مو ضعیف هستند و این امر ممکن است باعث شود ریش‌هایشان کم پشت یا بدون فرم باشد. مزوتراپی ریش یک روش درمانی بدون درد است و نیاز به بی‌حسی ندارد که به منظور احیا و رویش مجدد مو‌های صورت انجام می‌شود. مزوتراپی ریش برای آقایانی که ریش نامنظم و یا کم پشت دارند و خواستارظاهری زیبا هستند توصیه می‌شود.
در این روش درمانی از دارو‌هایی با دوز کم و به تعداد دفعات بالا استفاده می‌شود. این درمان از ریزش ریش نیز جلو‌گیری می‌کند. این روش مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مزایا و کاربرد مزوتراپی ریش

مزوتراپی ریش علاوه بر اصلاح فرم ریش و رویش مجدد مو های آن فواید دیگری همچون بهبود بخشیدن جریان خون در زیر پوست، تغذیه کردن پوست و  کنترل چربی پوست دارد و موجب شادابی پوست می‌شود.

سن مناسب برای انجام مزوتراپی ریش در آقایان

از آنجایی که این درمان یک روش درمان طولانی مدت است، بهتر است در سنین کمتر صورت گیرد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که سن مناسب انجام مزوتراپی ریش در آقایان سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است و بیشتر از ۳۵ سالگی آن را توصیه نمی‌کنند.

چه نکاتی را قبل و بعد از مزوتراپی ریش باید رعایت کنیم؟

به طور کلی همانطور که در مقاله‌های دیگر راجع‌به مزوتراپی گفتیم این روش درمان یک روش غیر تهاجمی است و دوران نقاهت بالایی ندارد.
از آنجایی که این روش با دستگاه‌های بسیار پیشرفته صورت می‌گیرد و بدون درد است، زندگی اجتماعی شخص را تحت شعاع قرار نمی‌دهد و بعد از انجام آن، شخص می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود رسیدگی کند.
اما این را می‌دانیم که به دنبال هر درمانی که انجام می‌شود باید یک سری نکات قبل و بعد از انجام آن رعایت شود. این نکات در مزوتراپی ریش به این صورت است:
• داشتن صورتی تمیز و به دور از آلودگی در زمان تزریق دارو.
• خودداری از حمام کردن تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی.
• ماساژ دائم و ملایم پوست بعد از مزوتراپی در جهت پخش شدن بهتر داروی تزریق شده در زیر پوست.
• استفاده نکردن از هرگونه داروی درمانی دیگر یا مواد شیمیایی تا پایان دوره درمان.
• استفاده از تقویت‌کننده‌های پوست زیر نظر پزشک بعد از انجام کامل درمان.

هزینه مزوتراپی ریش:

هزینه مزوتراپی ریش با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌­شود . این عوامل شامل وسعت محل تزریق، تعداد جلسات مزوتراپی و نوع دارو و برند مصرفی که توسط خود شخص انتخاب می‌­شود متفاوت است. بهتر است برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره جهت تصمیم گیری درست به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. ما در کلینیک سبز با داشتن بهترین امکانات و پزشکان متخصص و با تجربه در این حوزه می‌توانیم به شما و جهت گیری ذهنتان کمک کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با ما تماس بگیرید و یا فرم نوبت دهی زیر را پر کنید.

سوالات و نظرات خود را راجع به مقاله مزوتراپی برای ریش در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید .. حتما پاسخ خواهیم داد.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    2 دیدگاه برای “مزوتراپی برای ریش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

    1. امیر گفته:

      راسته میگن مزوتراپی باید تا آخر عمر انجام شه اگه نشه موخای دراومده بعد یه مدتی میریزن؟؟

      • بهار یعقوبی گفته:

        سلام. وقت بخیر🌹
        دیدگاه شما دریافت شد و در حال پیگیری است.
        از اینکه صبورانه منتظر پاسخ دهی پزشک مربوطه هستین ممنونیم.
        در چند روز آینده با مراجعه مجدد به همین صفحه پاسخ خود را میتوانید مشاهده کنید🙏🏼😊

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *