ترمیم دندان کودکان با بیهوشی

ترمیم دندان کودکان با بیهوشی

اگر کودک شما هم از دندانپزشکی می‌ترسد، در این مقاله با بررسی موضوع “ترمیم دندان کودکان با بیهوشی” با ما همراه باشید.

فوبیای دندانپزشکی اختلالی است که خیلی از افراد دچار آن هستند. این مسأله در کودکان بیشتر دیده می‌شود و به همین جهت مانع همکاری آن‌ها با دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی اطفال شده، نتیجه ترس از دندانپزشکی در کودکان، پوسیدگی دندان شیری و به دنبال آن درمان‌هایی نظیر عصب کشی دندان شیری خواهد بود. در این میان روش نوینی در درمان‌های دندانپزشکی وجود دارد با عنوان سدیشن یا بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی و یا دندانپزشکی اطفال با بیهوشی. در این روش می‌توان تمام درمان ها مثل عصب کشی دندان کودک با بیهوشی را انجام داد. در ادامه به بررسی این روش می‌پردازیم.

تفاوت دندانپزشکی کودکان با بیهوشی و دندانپزشکی با آرامبخشی چیست؟

بر اساس نوع درمان و شرایط سلامت عمومی کودک، پزشک متخصص بیهوشی تشخیص می‌دهد چه مدت زمانی برای بیهوشی کودک برای دندان نیاز است، سپس بر اساس آن روش نوع بیهوشی کامل یا آرامبخشی را برای درمان هایی مثل ترمیم دندان کودکان با بیهوشی تشخیص می‌دهد.

تمامی درمان ها در کلینیک دندانپزشکی سبز، کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در تهران، تحت نظارت پزشک متخصص بیهوشی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود.

آرامبخشی متوسط: در این نوع درمان که به آن دندانپزشکی در خواب هم می‌گویند، کودک در حالت خواب است و توانایی انجام کار‌هایی که دندانپزشک از او می‌خواهد را دارد. در این روش کودک بعد از هوشیاری کامل چیزی از مراحل درمان را به خاطر نمی‌آورد.

آرامبخشی عمیق: در این روش باید تمامی علائم عمومی مانند ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن توسط ناظر مستقل متخصص بیهوشی کنترل شود.

بیهوشی عمومی: در این روش کودک کاملاً خواب است و پزشکان و دندانپزشکان و دستیاران نظارت کامل بر حالت عمومی و شرایط جسمانی کودک دارند.

دندانپزشکی با بیهوشی یا آرامبخشی مناسب چه کودکانی است؟

• کودکانی که ترس زیادی دارند و این ترس آن‌ها مانع همکاری با دندانپزشک متخصص اطفال می‌شود.
• کودکانی که ناتوانی جسمی و ذهنی دارند.
• کودکان کوچکتر و با سن کمتر.

نکاتی درباره ترمیم دندان کودکان با بیهوشی

  • قبل از انجام هر نوع درمان مثل عصب کشی دندان کودکان با بیهوشی، انتخاّب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در تهران،  پزشک متخصص کودکان و متخصص بیهوشی را در نظر داشته باشید.
  • طرح درمان کامل را جهت ترمیم دندان کودکان به طور کامل با دندانپزشک متخصص اطفال بررسی نمایید.
  • تمامی آزمایشاتی که دندانپزشک و پزشک برای بیهوشی کودک برای دندان درخواست می‌کنند را انجام دهید.
  • اگر کودک شما دارای بیماری‌های زمینه‌ای و اختلال در سیستم تنفسی و یا هرگونه بیماری حتی سرماخوردگی دارد با پزشک درمیان بگذارید.
  • قبل از انجام ترمیم دندان کودکان با بیهوشی مصرف هرگونه دارو را با پزشک در میان بگذارید.

توصیه‌های قبل از انجام درمان‌های دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرامبخشی

• تصمیم و شروع درمان دندانپزشکی با آرامبخش و انجام هرگونه ترمیم دندان کودکان با بیهوشی نیازمند مشورت با متخصص بیهوشی و دندانپزشک متخصص اطفال است تا تمامی مشکلات فرزندتان را مطرح کنید.

• قبل از انجام هرگونه درمانی مانند ترمیم دندان کودکان با بیهوشی یا عصب کشی دندان کودکان با بیهوشی و آرامبخشی سابقه مصرف دارو‌های گیاهی، سابقه آلرژی و بیماری ها را به پزشک متخصص بیهوشی و دندانپزشک اطلاع دهید. اگر کودک دچار سرماخوردگی، سرفه و آبریزش بینی است، به دندانپزشک و پزشک متخصص بیهوشی اطلاع دهید.

• دستورالعمل‌های پزشک درباره مصرف هرگونه خوراکی و آشامیدنی قبل از درمان را انجام دهید و در نظر داشته باشید که کودک حتماً قبل از درمان ناشتا باشد.

توصیه‌های بعد از ترمیم دندان کودکان با بیهوشی

• بعد از اتمام درمان ممکن است کودک کمی خواب آلود باشد. بهتر است مراقبت کامل را تا زمان هوشیاری کامل انجام دهید.

• تغذیه کودک باید با مایعات و غذا‌های نرم شروع شود. از فردای روز درمان تغذیه عادی شروع می‌شود و وضعیت جسمانی به حالت عادی برمی‌گردد.

هزینه ترمیم دندان کودکان با بیهوشی در کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در تهران

هزینه انجام درمان دندانپزشکی کودکان تعرفه دقیقی ندارد. چراکه هزینه باتوجه به نوع درمان و تعداد ساعاتی که درمان تحت بیهوشی یا آرامبخشی انجام می‌شود، محاسبه می‌گردد. در این باره لازم است در ابتدا ویزیت شده و طرح درمان باتوجه به تشخیص پزشک متخصص اطفال مشخص شود.

برای انجام خدمات دندانپزشکی اطفال با بیهوشی در کلینیک سبز با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطلب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید :



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *