اصلاح فرم پیشانی و راهکار‌های آن

اصلاح فرم پیشانی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده از فرم پیشانی خود ناراضی باشید؟
آیا داشتن پیشانی بلند یا برآمده برای شما ناخوشایند است؟
تا به حال به فکر درمانی برای اصلاح فرم پیشانی خود بوده‌اید؟
ما در این مقاله اطلاعات لازم درباره اصلاح فرم پیشانی را بررسی خواهیم کرد و به راهکار‌هایی برای درمان آن می‌پردازیم.

انواع ناهنجاری‌های پیشانی

بسیاری از مردم فکر می‌کنند درمانی برای این مشکل وجود ندارد. اما امروزه با پیشرفت دانش پزشکی راه‌هایی برای اصلاح فرم پیشانی شناخته شده است.
ناهنجاری‌های پیشانی انواع مختلفی دارد که شامل: بیش از اندازه بلند بودن پیشانی، بیماری ناندرتال یا همان برجستگی قسمت بالای چشم، گودی پیشانی و غیره می‌باشد.

پیشانی ناندرتال چیست؟

به برجستگی و یا بزرگی استخوان های بالای ابرو و پیشانی ناندرتال می‌گویند که در نیم رخ نمای شیب داری برای پیشانی ایجاد کرده و فرم چشم‌ها را خشن می‌کند.این بیماری بیشتر در آقایان دیده می شود و معمولا ناهنجاری های آن به سه صورت برجستگی پیشانی، شیب پیشانی، ناحیه صاف پیشانی بروز پیدا می‌کنند.

درمان بیماری ناندرتال به چه صورت است؟

درمان بیماری ناندرتال با عمل جراحی انجام می‌گیرد. به این صورت که ابتدا یک برش در پشت خط رویش موی سر ایجاد شده و سپس استخوان پیشانی به شیوه‌ای ترمیم می‌شود که برآمدگی ظاهری آن از بین رفته و فرم لبه استخوان‌های چشم اصلاح می‌شود. ترمیم استخوان‌ها تا جایی صورت می‌گیرد که قسمت‌های ضخیم تر آن کمتر و بخش‌های ظریف بیشتر شود. این تغییرات به نحوی انجام می‌شود که در کارکرد سینوس‌هایی که در زیر استخوان قرار گرفته‌اند اختلالی ایجاد نشود. با این روش گودی پیشانی برطرف شده و پیشانی حالت صاف و یک دست به خود می‌گیرد.
عده‌ای از انجام عمل جراحی واهمه دارند به دنبال درمان طبیعی یا خانگی پیشانی ناندرتال هستند اما درمان قطعی این بیماری تراشیدن استخوان و جراحی است و درمان دیگری برای آن تاکنون تأیید نشده.

درمان پیشانی بلند | اصلاح فرم پیشانی بلند

جراحی کوتاه کردن پیشانی جزء عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود. در این جراحی پس از بیهوشی عمومی از بی‌حسی موضعی در کل ناحیه پیشانی استفاده می‌شود. در مرحله اول برشی در خط موی پیشانی صورت می‌گیرد و سپس در قسمت برش خورده پوست از بافت همبند جدا می‌شود. سپس برش را تا انتهای خط مو به پایین کشیده و در آخر به پیشانی پیوند می‌زنند. بخیه زدن آن به گونه‌ای است که خط اسکار را به حداقل برساند و بعد از رویش مو کامل از بین رفته و مشخص نمی‌شود.

اصلاح فرم پیشانی چه عوارضی دارد؟

عوارض این جراحی ها بسیار کم و معدود است اما به طور کلی ممکن است آسیب های عصبی بعد از عمل اتفاق بیفتند، جای اسکار باقی بماند و در مواردی ممکن است در آن محل دچار ریزش مو شوید. در برخی از بیماران دیده شده بعد از عمل احساس خود را در سر یا پیشانی از دست می دهند که غالبا موقتی بوده ولی  امکان دارد که به صورت دائم اتفاق بیفتد.

حرف آخر

پیشانی یکی از اعضای صورت است که تقریباً یک سوم چهره را فرا گرفته و در افراد مختلف شکل‌های گوناگون دارد. افرادی که به دنبال داشتن پیشانی‌ صاف و به دور از نقص هستند می‌توانند از روش‌های درمانی اصلاح فرم پیشانی استفاده کنند و به ظاهر دلخواه خود برسند.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *