مراحل ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی ثابت

مراحل ارتودنسی ثابت دندان‌ها را به صورت کامل و جامع در این مقاله توضیح خواهیم داد پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. از پر بازده‌ترین راه‌های اصلاح نا فرمی‌های دندان، ارتودنسی دندان‌ها است. این درمان هم در نوجوانان و هم در بزرگسالان انجام می‌شود و در بیشتر مواقع بازده صد درصدی خواهد داشت.

ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد

ارتودنسی یکی از روش های درمانی است که فک یا دندان هایی که در جای مناسب خود قرار ندارند را اصلاح می‌کند. دندانی که در جای مناسبی قرار نگرفته می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. یکی از این مشکلات پوسیدگی دندان‌ها است، چون در این موقعیت دندان‌ها شکل نامتعارفی دارند، بهداشت و نگهداری آنها دشوار می‌شود و به مرور زمان در آن‌ها پوسیدگی به وجود می‌آید. درست جویده نشدن غذا و مشکلات گوارشی، ایجاد مشکل در تکلم، مشکلات لثه ای، از بین رفتن زیبایی ظاهری از دیگر مشکلاتی است که توسط ارتودنسی دندان درمان می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی مراحل ارتودنسی ثابت دندان می‌پردازیم.

انواع و روش‌های ارتودنسی

ارتودنسی ها انواع ثابت، متحرک و نامرئی دارد. برای درمان ارتودنسی روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس سن و میزان پیچیدگی درمان تقسیم‌بندی می‌شود. روش‌ها و مراحل ارتودنسی نوجوانان با مراحل ارتودنسی بزرگسالان تفاوت‌هایی دارد. در ارتودنسی سنین بالا معمولاً از براکت و کش‌های نامرئی استفاده می‌شود تا دندان‌ها ظاهر مناسب‌تری داشته باشند.

مراحل ارتودنسی ثابت

  1. در مرحله اول از مراحل ارتودنسی ثابت دندان، معاینه و مشاوره توسط دندانپزشک صورت می‌گیرد و برای اینکه متخصص بتواند یک طرح درمان دقیق برای بیمار مشخص نماید نیاز به دیدن محل دقیق ریشه‌های دندان و موقعیت قرار‌گیری آن است که در این صورت باید عکس OPG از دندان‌ها تهیه شود.
  2. در این مرحله از مراحل ارتودنسی ثابت دندان، متخصص بر روی هر یک از دندان‌ها براکت قرار می‌دهد و بعد از آن بر روی این براکت‌ها یک سیم نگهدارنده قرار می‌گیرد و در ادامه از کش ارتودنسی استفاده می‌شود و کش ها را دور هر براکت قرار می‌دهد.
  3. در مرحله سوم متخصص ارتودنسی برای تحت کنترل قرار دادن درمان جلسات معاینه‌های منظمی را برنامه‌ریزی می‌کند تا نحوه و میزان حرکت دندان‌ها به طور کامل بررسی شود.
  4. مرحله پایانی ارتودنسی ثابت به این صورت است که دندانپزشک بریس‌ها را خارج می‌کند و بعد از آن بیمار باید برای جرم‌گیری اقدام کند. بعد از جرم‌گیری از نگهدارنده استفاده می‌شود تا دندان‌ها ثبات دائمی خود را حفظ کند.

مراحل ارتودنسی ثابتهزینه ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان نسبت به عوامل متعدد متفاوت است و بستگی به مدت زمان درمان، میزان پیچیدگی و سختی آن و عوامل دیگری دارد که به طور دقیق بعد از معاینه توسط پزشک مشخص می‌شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از ارتودنسی | یکی از مراحل مهم ارتودنسی ثابت

یکی از عوامل مهم در درمان ارتودنسی رعایت نکات بهداشتی در طول درمان است. استفاده از مسواک ارتودنسی و استفاده صحیح از آن و همچنین نخ دندان ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است.

حرف آخر

مهم‌ترین قسمت درمان ارتودنسی، انتخاب یک متخصص خوب و با تجربه است. کلیلک سبز با داشتن بهترین متخصص ارتودنسی دندان آماده خدمت‌رسانی به شما است.

اگر شما هم نیاز به ارتودنسی دندان دارید، برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *