ارتودنسی اطفال و نکات مربوط به آن

ارتودنسی اطفال

در این مقاله به چند نکته مهم درباره ارتودنسی اطفال اشاره خواهیم کرد. بهم ریختگی دندان یکی از مهم ترین دلایل پوسیدگی، مشکلات فکی، صحبت کردن و عدم اعتماد به نفس در کودکان است. مراجعه منظم به دندانپزشک در زمان رویش دندان شیری و چکاپ ماهیانه، باعث پیشگیری از بسیای از مشکلات دندانی شده و در صورت رویش نامرتب دندان‌ها، زمان مناسب شروع درمان ارتودنسی و سن ارتودنسی دندان در کودکان با تشخیص دندانپزشک متخصص ارتودنسی بسته به میزان بهم ریختگی دندان‌ها و مشکلات فکی آغاز خواهد شد. در ادامه سن ارتودنسی دندان در کودکان و هزینه ارتودنسی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ارتودنسی اطفال

بهترین سن ارتودنسی دندان در کودکان چه زمانی است؟

ارتودنسی اطفال و شناسایی اختلالات فکی و ساختار دندان‌ها در زمان مناسب و به موقع، موجب پیشگیری از بسیاری مشکلات فکی و بدشکلی‌های استخوان فک می‌شود. ارتودنسی در کودکان و اغاز به موقع درمان ارتودنسی باعث افزایش سرعت بهبودی در درمان شده و به دلیل انعطاف استخوان‌های فک، دندانپزشک متخصص ارتودنسی می‌تواند از انواع روش‌های ارتودنسی ، مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک استفاده کند و مدت زمان درمان ارتودنسی نیز کوتاه خواهد بود. سن مناسب شروع ارتودنسی اطفال، ۷ تا ۱۱ سالگی است. این زمان بهترین بازه سنی برای شروع ارتودنسی در کودکان است.

دلایل نیاز به درمان ارتودنسی اطفال

پزشک متخصص ارتودنسی بعد از معاینه و بررسی وضعیت کامل فک‌ها دلایل نیاز به ارتودنسی را بررسی می‌کند. این دلایل شامل موارد زیر هستند:
• دیر یا زود افتادن دندان شیری
• عدم تطابق فک‌ها روی یکدیگر و یا زمانی که فک بالا یا پایین اندازه نرمال نداشته باشد.
• مشکل در جویدن و یا گاز گرفتن
• عادت مکیدن انگشت، یکی از دلایل نیاز به ارتودنسی اطفال می‌باشد.
• مشکل هنگام صحبت کردن
• شلوغی و بهم ریختگی دندان‌ها
• تنفس دهانی و ریسک ابتلا به عفونت و پوسیدگی دندان شیری
دندان شیری یا دائمی که نهفته باشد.

هزینه ارتودنسی اطفال

هزینه ارتودنسی اطفال نسبت به ارتودنسی بزرگسالان متفاوت است و مقدار هزینه نهایی بعد از بررسی و معاینه کلی دندان‌ها با توجه به میزان بهم ریختگی دندان‌ها و ناهنجاری دندان‌ها مشخص می‌شود.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید :



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *