هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یکی از پرطرفدارترین روش‌های مرتب کردن دندان‌ها و از انواع ارتودنسی دندان است که به وسیله آن مشکل ناهماهنگی و نامرتبی دندان‌ها برطرف می‌شود. ارتودنسی نامرئی درمانی است در آن برخلاف ارتودنسی ثابت، دستگاه ارتودنسی آن چنان قابل مشاهده نیست. این روش برای بزرگسالانی که قصد مرتب کردن دندان‌های خود را دارند روش مناسبی است. هزینه ارتودنسی نامرئی به دلیل تقاضای بالایی که دارد با هزینه دیگر روش‌های ارتودنسی ماند ارتودنسی متحرک نیز متفاوت است. در ادامه به سؤال افرادی که به دنبال هزینه ارتودنسی فک بالا و یا هزینه ارتودنسی تک دندان هستند پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قیمت ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ارتودنسی دندان با توجه به نوع روش‌هایی که توسط متخصص ارتودنسی انجام می‌شود متفاوت است. عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی نامرئی دندان تاثیرگذار هستند. که این عوامل شامل درمان ارتودنسی نامرئی نیز می‌شود. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

  • کلینیک یا مطبی که تحت درمان ارتودنسی هستید؛ هرکدام از این مراکز تعرفه‌ها و هزینه‌های متفاوت و مخصوص به خود را برای هزینه ارتودنسی نامرئی دارند.
  • مشکلات دندانی و گزینه‌های دخیل در درمان که به خود شخص مربوط هستند؛ مانند مشکل دندان‌ها و میزان ناهنجاری و بهم ریختگی دندان‌ها، مدت زمان ارتودنسی و تجهیزات مورد نیاز برای درمان.
  • دندانپزشک متخصص ارتودنسی؛ با توجه به سابقه کار، مدرک، تجربه و تخصص و…
  • نوع دستگاه ارتودنسی مورد نیاز با توجه به شرایط فیزیکی بیمار؛ مانند سن شدت بهم ریختگی و…
  • نوع انجام درمان در ارتودنسی نامرئی که در انواع ارتودنسی لینگوال، پلاک‌های شفاف و… هستند؛ هرکدام از این نوع ارتودنسی با پلاک همرنگ دندان کاربرد و طرفداران خود را دارد.

تأثیر میزان ناهنجاری دندان و بهم ریختگی دندان در درمان ارتودنسی نامرئی

یکی از فاکتور‌های اصلی در هزینه ارتودنسی نامرئی شدت بهم ریختگی دندان‌ها است. هرچه میزان ناهنجاری و بهم ریختگی دندان کمتر باشد، مدت زمان درمان کوتاه‌تر خواهد بود. در برخی افراد نیز ممکن است متناسب با میزان بهم ریختگی دندان‌ها زمان مورد نیاز بیشتر از یکسال باشد. هرچه میزان بهم ریختگی دندان‌ها و زمان مورد نیاز جهت درمان بیشتر باشد، این روند در هزینه نهایی ارتودنسی نامرئی نیز تأثیر‌گذار است.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی اقساطی

با توجه به موارد گفته شده درباره هزینه ارتودنسی نامرئی، زمانبر بودن درمان ارتودنسی و طولانی بودن مدت درمان، امکان پرداخت اقساطی در ارتودنسی وجود دارد و می‌توانید با استفاده از شرایط اقساطی ارتودنسی با یک جلسه مشورت و ویزیت با متخصص ارتودنسی درمان ارتودنسی را شروع کنید.

هزینه ارتودنسی تک دندان

با توجه به اینکه در درمان ارتودنسی تمامی دندان‌ها درگیر خواهد بود، نمی‌توان با تفکر هزینه ارتودنسی تک دندان احتمال انجام ارتودنسی برای دو یا سه دندان را در نظر گرفت. اگر حتی یک دندان هم نامرتب باشد، در طرح درمان ارتودنسی باید تمامی دندان‌ها درگیر شود. بنابراین چیزی با عنوان هزینه ارتودنسی تک دندان وجود ندارد و هزینه نهایی ارتودنسی، تعرفه‌ای کلی برای مرتب شدن کل دندان‌ها خواهد بود.

در این مقاله توضیحاتی را درباره هزینه ارتودنسی نامرئی بیان کردیم. اگر شما هم به فکر مرتب کردن دندان‌های خود هستید، می‌توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *