Jarrahi
جراحی دهان فک و صورت به بخشی از درمان در دندانپزشکی مربوط میشود که در صورت به وجود آمدن مشکلات زیر این عمل انجام می‌شود:
  • نهفته بودن دندان عقل
  • فک جوش بودن
  • از بین رفتن کامل دندان و باقی ماندن ریشه در استخوان فک
جراحی دهان

در چه مواقعی جراحی دهان فک و صورت انجام میشود؟ | مجهزترین دندانپزشکی شرق تهران | متخصص جراحی دهان در شرق تهران

در یک یا چند شرایط بالا، دندانپزشک ناچار به انجام عمل جراحی دندان می‌شود. در این فرآیند دندان و محل جراحی مورد نظر با استفاده از بی حسی موضعی و سپس تیغ جراحی مخصوص، لثه کنار زده می‌شود و بعد از آن استخوان روی دندان برداشته می‌شود تا دندان و ریشه قابل دسترس باشند. دندان مورد نظر و ریشه بصورت جداگانه تخلیه می‌شوند و ناحیه خالی دندان به دقت شستشو داده و بخیه زده می‌شود.
جراحی دهان فک و صورت

مراقبت های بعد از جراحی دهان فک و صورت مجهزترین دندان پزشکی شرق تهران | متخصص جراحی دندان در شرق تهران

• بعد از جراحی تا ۱ ساعت گاز استریل را از روی دندان برندارید و با فشار ملایم آن را روی محل مورد نظر نگه دارید.
  • از خالی کردن آب دهان (تُف کردن) بپرهیزید.
  • داروهای تجویز شده دندانپزشک را در ساعات مشخص استفاده کنید.
  • غذا و مایعات نرم و خنک مصرف کنید و با سمت مخالف دندان جراحی شده برای غذا خوردن استفاده کنید.
  • دهان خود را مرتب با محلول آب و نمک شستشو دهید.
  • تا ۲۴ ساعت از مسواک زدن خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از جراحی از کشیدن سیگار و استفاده از نی هنگام نوشیدن مایعات بپرهیزید.
متخصص جراحی دهان در شرق تهران

نکاتی درباره بخیه بعد از جراحی دهان | بهترین دندانپزشکی تهرانپارس

معمولا بعد از انجام جراحی دهان، با توجه به وسعت محل جراحی، لثه شما بخیه زده می‌شود. بعد از بخیه زدن لثه باید سعی کنید محل مورد نظر را تمیز نگه دارید و لثه بخیه زده شده را از تجمع هرگونه مواد غذایی  پاکسازی کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. در صورت بروز هرگونه التهاب، خونریزی و درد بیش از سه روز به دندانپزشک مراجعه کنید.
نوبت دهی و مشاوره آنلاین