دانستنی های مهم درباره عصب کشی (درمان ریشه) دندان جلو

عصب کشی (درمان ریشه) دندان جلو
عصب کشی (درمان ریشه) دندان جلو یکی از تخصصی ترین درمان ها در مجموعه جراحی های دندانپزشکی است. از آنجایی که دندان های جلو علاوه بر زیبایی چهره، در جویدن نیز تاثیر دارند، ممکن است به دلیل عدم رعایت درست بهداشت دهان و دندان دچار پوسیدگی شده و آسیب ببینند. اگر این پوسیدگی عمیق بوده و به عمق دندان نفوذ کند باعث عفونت عصب دندان شده که تنها راه درمان آن عصب کشی دندان جلو خواهد بود. در طی درمان عصب کشی دندان جلو (درمان ریشه دندان جلو) پالپ عفونی دندان خارج شده و با مواد دندانپزشکی مخصوص پر و درمان میشود.

علائم به عصب رسیدن دندان جلو چه چیزهایی هستند؟ | متخصص درمان ریشه در شرق تهران

در ابتدا اگر میخواهید بدانید که آیا دندان شما به عصب کشی نیاز دارد یا خیر باید با عکس رادیوگرافی دندان به دندانپزشک متخصص عصب کشی مراجعه کنید. در این میان چند مورد هشدار دهنده که باید مراقب آنها باشید نیز شامل موارد زیر هستند:

• درد مداوم دندان هنگام جویدن و یا نوشیدن نوشیدنی های سرد یا گرم
  • پوسیدگی های عمیق
  • لب پر یا شکستگی دندان
  • تغییر رنگ دندان که عفونت در پالپ دندان موجب تغییر رنگ دندان میشود.
  • لثه های متورم یا دارای آبسه

دندان جلو چگونه عصب کشی میشود؟ | متخصص درمان ریشه در نارمک

بهترین توصیه برای عصب کشی (درمان ریشه) دندان جلو این است که به محض مشاهده پوسیدگی و تیرگی دندان برای عصب کشی (درمان ریشه) دندان جلو اقدام کنید، چراکه عصب کشی دندان جلو یکی از مهم ترین درمان ها است. مراحل عصب کشی (درمان ریشه) دندان عبارت است از:

• تهیه تصویر رادیوگرافی و تعیین محدوده ریشه و مقدار پوسیدگی توسط متخصص عصب کشی (درمان ریشه)
  • استفاده از بی حسی قبل از درمان عصب کشی (درمان ریشه) برای جلوگیری از احساس درد عصب کشی دندان و برداشتن پوسیدگی های دندان
  • تعیین طول ریشه دندان توسط دستگاه اپکس لوکیتور
  • ضدعفونی کردن و پاکسازی کانال دندان