عصب کشی دندانی چیست؟ | متخصص عصب کشی در شرق تهران

یکی از دردهایی که تقریبا همه افراد دردندان‌های خود تجربه کرده‌اند درد پوسیدگی دندانی است که به عصب رسیده باشد. در این حالت فرد با مراجعه به دندانپزشک متخصص عصب کشی (متخصص اندو دندان) و به همراه داشتن عکس رادیولوژی از دندان  درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان پوسیده را انجام میدهد . عصب کشی دندانی درمانی است که بر روی ریشه دندان انجام می‌شود و با خارج کردن بافت عفونی دندان، قسمت آسیب دیده از داخل تاج و کانال‌های ریشه دندان پاکسازی شده و بدین صورت فرآیند پر کردن دندان بعد از عصب کشی انجام میگیرد. در ادامه توضیحاتی جهت نحوه عصب کشی دندان واقع، انواع درمان ریشه دندان را ر مطلبی با عنوان عصب کشی در شرق تهران برای شما خواهیم گفت.
عصب کشی دندان چگونه است؟

درمان ریشه دندان (ENDO) چیست؟| متخصص ترمیم ریشه دندان در شرق تهران

وقتی به دندان آسیب وارد میشود و دندان دچار پوسیدگی میشود، نوع بیماری دهان و عفونت در دندان رخ میدهد. در این حالت تنها راه نجات دندان درمان ریشه و جلوگیری از کشیده شدن آن است که عموم به آن عصب کشی دندانی و به اصطلاح تخصصی اندو دندان گفته میشود.
عصب کشی دندان در شرق تهران

درمان ریشه چگونه انجام می‌شود؟ | بهترین متخصص عصب کشی در تهرانپارس

در مرحله عصب کشی ابتدا دندانپزشک متخصص با بررسی عکس از ریشه دندان و با استفاده از تزریق ماده بی حسی به بافت لثه و اطراف دندان، پوسیدگی‌های روی دندان را برمی‌دارد و عفونت درون دندان را تخلیه می‌کند. در این حالت میکروب‌های کانال دندان از بین می‌رود و ریشه تخلیه می‌شود. بعد از اتمام کار و اطمینان از تخلیه کانل عصبی، دندانپزشک درون کانال‌های دندان را با استفاده از مواد مخصوص پرمی‌کند و در مرحله آخر با ماده ای همرنگ دندان، کامپوزیت یا آمالگام روی دندان را پوشش میدهد.
نکته : دندان‌هایی که بر روی آن‌ها درمان ریشه انجام شده است عمر طولانی مدت دارند و این نکته بستگی به نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان دارد، در نظر داشته باشید در زمان پانسمان دندان، با دندان مورد نظر غذا نجوید زیرا موجب عفونت و شکستی دیواره‌ها خواهد شد.
درمان ریشه دندان

مراقبت های بعد از درمان عصب کشی چیست؟ | متخصص اندو دندان در شرق تهران

• تا ۲ ساعت اولیه بعد از عصب کشی دندانی از خوردن مواد غذایی سفت با دندان مورد نظر خودداری کنید.
  • آنتی بیوتیک، مسکن یا داروهای تجویز شده دکتر را در ساعات مقرر مصرف کنید.
  • تا ۲۴ ساعت اولیه با سمت دیگر دندان عصب کشی شده غذا بخورید.
  • قبل از انجام روکش به علت ضعیف و شکننده بودن دندان، با احتیاط از آن استفاده کنید.
اندو دندان چیست؟
نوبت دهی و مشاوره آنلاین