از بین بردن چین و چروک پیشانی

از بین بردن چین و چروک پیشانی

آیا چین و چروک های روی پوست صورتتان برای شما آزار دهنده است؟ آیا به دنبال راهکار هایی برای از بین بردن چین و چروک پیشانی هستید؟ ما در این مقاله به مبحث چین و چروک در ناحیه پیشانی پرداختیم. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره چین و چروک پیشانی و راهکار های درمان آن هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بسیاری از افراد از خطوط ایجاد شده در پیشانی یا گوشه چشم و یا خط اخم خود رنج می‌برند. این خطوط نیازمند درمان هستند اما قبل از آن باید به علت به وجود آمدن آنها بپردازیم.

از اصلی ترین و مهم ترین دلایل پیدایش چین و چروک صورت(wrinkles)به خصوص پیشانی، قرار گرفتن مقابل تابش نور آفتاب می‌باشد، اشعه‌ی ماورا بنفش خورشید می‌تواند در مواردی خطراتی جدی برای پوست ایجاد کند. از این رو بهترین روش برای جلوگیری و کنترل آسیب ناشی از نور خورشید، استفاده از ضد آفتاب مناسب با پوست خود می‌باشد، ضد آفتاب های با (spf) بالا می‌توانند از پوست شما به خوبی محافظت کنند.

اما از دیگر دلایل پیدایش این چین و چروک ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کهولت سن

افزایش سن و ایجاد چین و چروک تا حدی طبیعی می‌باشد اما این اتفاق در همه‌ی افراد یکسان نیست. با افزایش سن سرعت احیای سلول‌های میانی یا درم کاهش می‌یابد و همینطور سرعت احیای سلول‌های اپیدرم یا بیرونی(epidermis)هم کند می‌شود، که نتیجه ی آن نازکی بیش از حد لایه های پوستی و آسیب پذیری بیشتر آن است. از طرفی با افزایش سن، کلاژن ( الیاف پوستی که خاصیت کشسانی دارد و وظیفه ی سفت و منعطف نگه داشتن پوست را دارد) قدرت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که در نتجیه پوست بسیار کند تر احیا می‌شود یا اصلا احیا نمی‌شود.

  • حالت های مکرر صورت

یک دلیل مهم دیگر در ایجاد چین و چروک حالت های و عادت های عمدتا تکراری هستند که ما به صورت خود می‌دهیم، حالت هایی مثل اخم، مانند کشاورزانی که مقابل نور آفتاب اخم می‌کنند تا نور به چشمانشان نخورد. این حالت به مانند یک عادت روی پوست پیشانی او اثر خود را باقی می‌گذارد. این چین و چروک ها به دلیل انقباض عضالات روی پوست ایجاد می‌شوند و به آن‌ها چین و چروک های حرکتی می‌گویند. از سری عوامل دیگر می‌توان از کم آبی، ژنتیک ، مصرف دخانیات و سیگار و کم خوابی اشاره کرد.

از بین بردن چین و چروک پیشانی

روش های پیشگیری از پیدایش چین و چروک پیشانی

  • مصرف روزانه ی ضد آفتاب با کیفیت و مرطوب کننده
  • استفاده از عینک آفتابی و کلاه های لبه دار برای روز های گرم آفتابی
  • یک رژیم غذایی مناسب که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد. تا حد امکان مصرف شیرینی جات و شکر را کم کنید.
  • ترک عادت‌های مضر و پرهیز از انجام حرکات تکراری صورت
  • رسیدگی به پوست خود و شستشوی آن همراه با شوینده ی مناسب پوستتان
  • خواب و استراحت منظم
  • کاهش سطح استرس و افزایش آرامش
  • استفاده از لایه بردار و ماسک های صورت خانگی
  • ماساژ هفتگی صورت
  • ورزش و سبک زندگی سالم

روش های درمان و از بین برنده ی چروک پیشانی

  • لیزر درمانی با لایه برداری

در این روش زمانی که اشعه لیزر به پوست می تابد، بیرونی ترین لایه پوست از بین می‌رود و لایه های میانی یا درم برای کلاژن سازی فعال می‌شوند. دوره نقاهت این روش که به آن لیزر تبخیری هم می‌گویند ۳ تا ۵ روز می باشد، پس از دو هفته نیز بیمار شاهد پوستی جوان و تازه است.

  • تزریق بوتاکس ، روش محبوب افراد برای از بین بردن چین و چروک

بوتاکس معمولا برای از بین بردن چین و چروک های حرکتی تزریق می‌شود ، این روش باعث می شود چین و چروک های حرکتی عمیق تر و بارزتر نشوند. بوتاکس یا بوتولینوم ، باعث فلج شدن عضالت پیشانی می‌شود و در نتیجه چین و چروک های پیشانی به صورت کامل از بین می‌روند. جهت اطلاعات بیشتر از مدت زمان ماندگاری بوتاکس  و یا عوارض آن این مقالات را مطالعه نمایید.

  • تزریق چربی

در این روش مقدار مورد نیاز سلول های چربی از قسمت های دیگر بدن بیمار مانند شکم برداشته می‌شود و از آن برای تزریق بر پیشانی پر چین و چروک استفاده می‌شود، پزشکان توصیه می‌کنند اگر فقط بخشی خاص از صورت مانند پیشانی نیاز به تزریق داشته باشد ، بهتر از از روش تزریق بوتاکس استفاده شود .

  • لیفت و جراحی پیشانی

در این روش برشی در ناحیه رویش مو ایجاد می‌شود، سپس پوست پیشانی را به سمت آن برش می‌کشند، در نتیجه ی این عمل چروک های پیشانی صاف می‌شوند. البته این روش یک درمان مادام العمر می‌باشد.

حرف آخر

در این مطلب به طور کلی با دلایل پیداش چین و جروک صورت و روش های پیشگیری و درمان آن آشنا شدیم و همچنین به صورت جزئی تر درباره از بین بردن چین و چروک پیشانی صحبت کردیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر که مختص به شرایط خودتان است به یک پزشک متخصص پوست با مهارت کافی مراجعه کنید. تمامی این درمان های زیبایی در کلینیک تخصصی سبز توسط بهترین متخصص پوست انجام می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *