از بین بردن خطوط پیشانی

از بین بردن خطوط پیشانی

پوست یکی از خارجی‌ترین لایه‌های بدن و آینه سلامت اندام‌های داخلی می‌باشد. گذر زمان و افزایش سن و عوامل مختلف خارجی می‌توانند بر سلامت ظاهر پوست تأثیرگذار باشند. یکی از این تأثیرات طبیعی، چین و چروک‌هایی هستند که با افزایش سن به وجود می‌آیند و بر اثر عوامل مختلف نیز این روند چروک شدن پوست تشدید می‌یابد. یکی از نقاط شایع به وجود آمدن چین و چروک‌های پوستی، پوست سطح پیشانی است که هنگام بالا بردن ابرو‌ها می‌توانید شاهد چین و چروک‌های افقی روی پیشانی باشید. چین و چروک‌های روی پیشانی در سطوح مختلفی هستند که برخی سطحی‌تر و کمتر و برخی دیگر عمیق تر و بیشتر هستند. روش های از بین بردن خطوط  پیشانی مختلفی هستند که می‌توانید با مراقبت‌های پوستی آنها را از بین ببرید و در حقیقت با مراقبت های منظم باعث رفع چین و چروک صورت شوید. در ادامه روش‌های مختلف درمانی و مراقبتی در جهت از بین بردن خطوط پیشانی توسط پزشک متخصص پوست را برای شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

از بین بردن چروک پیشانی
گذر زمان و افزایش سن و عوامل مختلف خارجی می توانند بر سلامت ظاهر پوست تاثیرگذار باشند.

علت ایجاد خطوط پیشانی

عوامل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن چین و چروک پیشانی شوند. اخم کردن‌های مداوم در طول روز، قرار گرفتن زیر نور آفتاب، سیگار و عدم مراقبت از پوست می‌توانند سریع‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید باعث تشدید چین و چروک روی پیشانی شوند.

خطوط پیشانی نشانه چیست؟

همانطور که گفتیم پوست بازتاب سلامت بدن است و ممکن است علاوه بر عوامل خارجی، اختلال در کارکرد سیستم داخلی بدن نیز بر سلامت و چین و چروک‌های پوست تأثیر‌گذار باشند. افزایش سن یک عامل طبیعی به وجود آمدن چین و چروک پیشانی است که نمی‌توان این روند طبیعی را به تأخیر انداخت یا اثرات آن را نادیده گرفت.

در افزایش سن، سرعت کلاژن‌سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و این فرآیند باعث از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. علاوه بر این عوامل دیگری که در ادامه نام می‌بریم می‌توانند در به وجود آمدن چین و چروک‌های پیشانی تأثیرگذار باشند:

  • کم آبی بدن
  • حالت‌های نادرست خوابیدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • استرس
  • کم خوابی
  • حالت‌های تکراری در چهره

از بین بردن خطوط پیشانی چگونه انجام می‌شود؟

در اولین قدم اکثر افراد با امتحان کردن روش‌هایی مانند استفاده از ماسک خانگی برای از بین بردن خطوط پیشانی، ورزش، از بین بردن خطوط پیشانی با ماساژ یا استفاده از ماسک، استفاده از کرم و هرنوع روش‌های خود درمانی دیگری، اقدام به از بین بردن خطوط پیشانی خود می‌کنند.

اما در این میان سؤال اینجاست که بهترین روش برای از بین بردن خط اخم عمیق یا خطوط و چین و چروک پیشانی چیست؟ آیا از بین بردن چروک پیشانی با لیزر امکان‌پذیر است؟

در ادامه روش‌های درمانی که به نوعی معجزه رفع چین و چروک صورت، از بین بردن خط اخم و یا از بین بردن خطوط افقی پیشانی هستند را معرفی می‌کنیم، توجه داشته باشید که تمامی این روش ها باید توسط پزشک متخصص پوست برای شما تجویز و انجام شوند.

  • استفاده از کرم و لوسیون: اینکه هرروز از محصولات ضدلک و لوسیون‌های ضد پیری و محلول‌های تقویت‌کننده روی پوست استفاده کنید باعث می‌شود که پوست به طور ثابت رطوبت خود را تأمین کند و مانع از خشک شدن شود. استفاده از کرم و محصولات حاوی ویتأمین E در اطراف چشم و روی پوست صورت نیز موجب از بین رفتن چین و چروک های سطح پوست می‌شود.
  • بوتاکس برای از بین بردن خطوط پیشانی: بعد از مراجعه به پزشک متخصص پوست و تعیین ناحیه‌های مورد نیاز صورت و پیشانی برای تزریق بوتاکس، بسته به میزان چین و چروک ها و تعداد واحد مورد نیاز بوتاکس برای تزریق می‌توان چین و چروک‌های پیشانی را با این روش از بین برد و مانع از انقباض ماهیچه‌ها در ناحیه‌های مورد نظر شد. توجه داشته باشید که اینکار حتماً باید توسط پزشک متخصص پوست و استفاده از برند استاندارد و مورد تأیید سازمان جهانی غذا و دارو باشد.
  • از بین بردن چروک پیشانی با لیزر: جوانسازی پوست صورت با لیزر در نقاط مورد نظر باعث نوعی لایه‌برداری نیز می‌شود. لایه برداری پوست با لیز باعث تخریب بافت‌های آسیب دیده پوست می‌شود. لیزربه منظور جواسازی صورت علاوه بر از بین بردن چین و چروک های پوستی باعث از بین رفتن لک های صورت نیز می‌شود.  لیزر درمانی درد زیادی ندارد و ممکن است باعث ایجاد کمی تورم در ناحیه مورد نظر شود. میزان درمان با لیزر بسته به نیاز پوست دارای شدت‌های متغیر است و در برخی شرایط ممکن است لایه‌برداری به طور عمیق باشد.
لیزر برای از بین بردن خطوط پیشانی
جوانسازی پوست صورت با لیزر در نقاط مورد نظر باعث نوعی لایه برداری نیز محسوب می‌شود.

حرف آخر درباره از بین بردن خطوط پیشانی

روش‌های درمانی متعددی در جهت از بین بردن خطوط پیشانی وجود دارند که مهمترین نکته در این روش‌ها انتخاب پزشک متخصص پوست و استفاده از دستگاه و برند‌های معتبر و تأیید شده هستند. از آن‌جایی که پوست صورت و پیشانی از مهمترین و حساس‌ترین نقاط بدن هستند کوچکترین اشتباه و بی‌دقتی در این مورد می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را در پوست شما به وجود آورند.

در کلینیک سبز می‌توانید تمامی اقدامات درمانی و زیبایی در حوزه سلامت و زیبایی پوست و مو را با بهترین و با تجربه‌ترین متخصص پوست در کنار تیم کاملی از دستیار‌ها و همچنین پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و دستگاه‌های روز دنیا با اطمینان کامل انجام دهید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *