آیا عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) درد دارد؟

عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان)

درمان ریشه دندان ( عصب کشی) درمانی است که در آن کانال دندانی که به علت گسترش پوسیدگی تاجی دچار التهاب و عفونت شده است و این التهاب، بافت پالپی دندان و عصبی دندان را به صورت برگشت ناپذیری درگیر کرده است، پاکسازی آماده سازی و پر میگردد. ترس از دندانپزشکی و درمان عصب کشی دندان یکی از دلایل مهم در بیشتر افراد است که باعث میشود افراد از درمان ریشه دندان و درمان عصب کشی دندان اجتناب کنند و این ترس باعث به وجود آمدن عواقب بدتری مثل کشیدن دندان و به دنبال آن انجام ایمپلنت دندان و هزینه های بالاتر برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خواهد داشت. سوالی که برای اکثر افراد در زمینه درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان پیش می آید این است که آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ در ادامه پاسخ این سوال را به شما خواهیم گفت…

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ | بهترین متخصص درمان ریشه در شرق تهران

درصورتیکه بی حسی موضعی به درستی و بطور کامل انجام گیرد بیمار هیچ دردی را حین درمان ریشه دندان تجربه نخواهد کرد. تصور اشتباه افراد از اینکه درمان عصب کشی درمانی دردناک است به علت عدم حصول بی حسی کافی حین کار می باشد. هر چند در مواردی که دندان به شدت ملتهب و عفونی می باشد دستیابی به بی حسی کافی مشکلتر است.

درد بعد از عصب کشی دندان چگونه است؟  | بهترین متخصص عصب کشی دندان در شرق تهران

درد بعد از درمان ریشه دندان شایع و طبیعی می باشد، به ویژه در افرادی که درد قبل از کار زیادی را تحمل کرده اند به علت فعال شدن مکانیسم های درد، درد بعد از کار نیز بیشتر بوده و دیر تر کاهش می یابد اما این عارضه با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک قابل کنترل می باشد. بیشترین میزان درد در دو روز اول و به ویژه ۶ ساعت پس از درمان می باشد، هرچند میزان درد بعد از کار به عوامل مختلفی از جمله : میزان درد قبل درمان، عفونت دندان و همچنین پاسخ بدن بیمار بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است فرد هیچ دردی را تجربه نکند اما فردی دیگر تا یک هفته و حتی یک ماه درد داشته باشد مصرف مسکن یک ساعت قبل از شروع کار و همچنین بلافاصله بعد از اتمام درمان (قبل از بی اثر شدن بی حسی موضعی) تاثیر بسزایی در کاهش درد دارد.

عصب کشی دندان چقدر طول میکشد؟ | بهترین متخصص درمان ریشه در شرق تهران

طول مدت درمان بستگی به عوامل مختلفی دارد، مانند: درجه سختی دندان (کانالهای انحنا دار یا کلسیفیه، آناتومی پیچیده، درمان مجدد و …)، میزان التهاب و عفونت دندان، خستگی بیمار یا دندانپزشک دارد. بطور معمول درمان ریشه در یک جلسه یک یا دو ساعته انجام میگیرد اما در مواقع لزوم ممکن است درمان نیازمند جلسات بیشتری باشد که بین جلسات کانال ها با مواد ضد عفونی کننده جهت پاکسازی بیشتر پر میگردند.

5 دیدگاه برای “آیا عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) درد دارد؟

• بهار یعقوبی گفته:

پاسخ پزشک دکتر علی لطفی :
        سلام
        اگر قابل پر كردن هست و در جويدن نقش دارد بايد پر كرد ولي اگر خرابي زياد دارد و بي تاثير است كشيده شود.

1. فاطمه دریکوندی گفته:

سلام من تاحالا عصب کشی دندون انجام ندادم ولی یکی از دندونام خرابه باید عصب کشیش کنم آیا واقعا واقعا عصب کشی درد داره یانه؟؟؟ممنون میشن که راهنماییم کنید

• بهاره یعقوبی گفته:

سلام وقت بخیر
        با تزریق بی حسی که در ابتدای کار انجام میشه شما هیچ درد و ناراحتی رو حین درمان احساس نخواهید کرد و در حین درمان هم اگر احساس درد داشته باشید مجددا بی حسی تزریق میشه خیالتون راحت 🙂