عصب کشی دندان چیست | متخصص عصب کشی دندان در شرق تهران

وقتی دندان دچار آسیب گسترده ناشی از عوامل مختلف میشود که این آسیب با ترمیم سطحی قابل درمان نیست، باید با درمانی تهاجمی تر به نام درمان ریشه root canal therapy یا به اصطلاح عامه عصب کشی دندان درمان گردد تا بتوان در مقابل از دست رفتن بیشتر دندان و در نهایت کشیدن آن جلوگیری کرد. طی این درمان بافت پالپی دندان که حاوی عروق و اعصاب است و در قسمت داخل کانال های دندان قرار گرفته اند که به علت پوسیدگی یا عوامل مختلف دچار آسیب شده اند، کاملا تخلیه میشود و پس از آماده سازی و پاکسازی و ضد عفونی کردن با موادی به نام گوتاپرکا پر میشود. در ادامه مراحل عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) را به شما توضیح خواهیم داد…

عصب کشی دندان (اندودانتیکس)

چه دلایلی موجب آسیب به پالپ (عصب) دندان میشوند؟ | متخصص درمان ریشه دندان در شرق تهران

• پوسیدگی گسترده دندان
  • پرکردگی های قدیمی وسیع دندان
  • ترک و شکستگی دندان
  • سایش دندان
عصب کشی دندان (اندودانتیکس) چیست

دلیل حساسیت دندان چیست؟ | متخصص عصب کشی (اندودانتیکس) نارمک

پوسیدگی دندان با ایجاد التهاب در پالپ دندان باعث ایجاد درد هنگام مصرف مواد غذایی مانند شیرینی و ترشیجات و یا حساسیت به سرما میشود که با انجام ترمیم سطحی این علائم برطرف میگردد، اما در مراحل عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) زمانی که پوسیدگی گسترده تر باشد و التهاب پالپ فراتر رفته باشد، حساسیت شدید به سرما و حتی گرما (مانند احساس درد هنگام خوردن چای و یا حتی آب ولرم) و درد خود به خودی شبانه را خواهیم داشت که در این مواقع بیمار مجبور به خوردن مسکن میشود. هرچند ممکن است برخی از افراد هیچ دردی را تجربه نکنند و به طور اتفاقی هنگام چکاپ مشخص شود که دندان نیاز به درمان ریشه دندان دارد و یا ناگهان با شکستگی دندان مواجه شوند. اگر فرد دیرهنگام برای چکاپ دندان های خود اقدام کند، التهاب پالپ دندان به عفونت تبدیل میشود (به اصطلاح عصب از بین میرود و به باکتری آلوده میشود) که در این هنگام منجر به آبسه دندان (تورم بافت ها اطراف) و درد شدید و یا حتی در برخی از افراد منجر به تب و لرز شود که در این هنگام نیاز به درمان با آنتی بیوتیک و در موارد شدیدتر حتی بستری شدن بیمار شود.

عصب کشی دندان (اندودانتیکس) چگونه است

مراحل عصب کشی دندان چگونه است؟ | متخصص درمان ریشه دندان در شرق تهران

در مراحل عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) پس از بررسی رادیوگرافی تهیه شده از دندان و ارزیابی قابل نگهداری و قابل درمان بودن دندان ، درمان آغاز میگردد.

• بی حس کردن دندان با تزریق بی حسی موضوعی
  • برداشت پوسیدگی و ایجاد حفره به منظور دسترسی به کانال ها و عصب دندان
  • تعیین طول ریشه با کمک عکس رادیوگرافی و دستگاه اپکس فایندر
  • پاکسازی محوطه داخلی کانال با روتاری یا فایل های دستی و شست و شوی داخلی کانال حین درمان.
  • خشک کردن فضای کانال و اطمینال از طول ریشه برای پرکردن کانال ریشه با کمک ماده ای به اسم گوتاپرکا.
  • پانسمان دندان و ارجاع برای ترمیم یا روکش

عصب کشی دندان (اندودانتیکس) یا همان درمان ریشه دندان با کمک فایل های روتاری و اپکس فایندر با افزایش سرعت و کیفیت کار و همچنین کاهش درد بعد از عصب کشی دندان همراه است که در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سبز با تجهیزات پیشرفته برای بیماران انجام میشود.

تجهیزات عصب کشی دندان (اندودانتیکس)

دریافت نوبت آنلاین جهت مشاوره

نوبت دهی و مشاوره آنلاین