بیماری استوماتیت یا التهاب دهان | دکتر علی لطفی متخصص پاتولوژی (آسیب شناسی) دهان فک و صورت

استوماتیت از مجموعه بیماری های دهان و نوعی اختلال در دهان است که به شکل التهابی فراگیر در قسمت های مختلف مثل التهاب لب، التهاب کام دهان، التهاب در زبان و التهاب اطراف دهان نمایان میشود. بیماری استوماتیت یا التهاب دهان به دو صورت استوماتیت حاد و استوماتیت آفتی و زخم دهانی است که نوع دوم شایع تر است. بیماری استوماتیت از مجموعه زخم های دهان میتواند به هر یک از نواحی حفره دهان آسیب وارد کند. برفک دهانی، بیماری های لثه، بیماری های زبان، التهاب بالای دهان، التهاب سقف دهان، التهاب و ورم مخاط دهان نوع دیگری از بیماری های دهان هستند که نشانه ای از استوماتیت یا التهاب دهانی میباشند. بیماری استوماتیت یا التهاب دهان به دلایل مختلفی به وجود می آید مثل: عفونت، بیماری های سیستمیک، وجود آلرژی، واکنش شیمیایی و یا آسیب فیزیکی. در ادامه از اختلال استوماتیت از مجموعه بیماری های دهان و علت به وجود آمدن التهاب دهان بیشتر خواهیم گفت که به محض مشاهدات علائم التهاب دهان باید فورا به متخصص بیماری های دهان، دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی مراجعه کنید.

استوماتیت

علائم استوماتیت | بهترین متخصص بیماری های دهان | دکتر علی لطفی متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان فک و صورت

• التهاب در ناحیه دهان
  • قرمزی و خونریزی
  • زخم های دهانی
  • تنفس بد بو
  • بی اشتهایی
بیماری التهاب دهان

دلایل به وجود آمدن استوماتیت | بهترین متخصص بیماری های دهان | دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

• عفونت های ویروسی مثل هرپس سیمپلکس و تبخال
  • آفت دهان
  • زخم یا جراحی
  • شیمی درمانی
  • پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • دخانیات
  • تحریک کننده ها
  • حساسیت
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • کم خونی
  • تروما
بیماری التهاب دهان

درمان بیماری استوماتیت | بهترین متخصص بیماری های دهان | دکتر علی لطفی متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان فک و صورت

استوماتیت اختلالی است که در آن زخم ها بسیار دردناک هستند که به شکل متورم و قرمز رنگ مشخص شده اند. در ابتدا با مشاهده تغییرات غیرعادی باید فورا به متخصص بیماری های دهان و دکتر زخم های دهان مراجعه کنید. برای پیشگیری و درمان، رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان بسیار مهم است. استفاده از دهانشویه های آنتی باکتریال و ضد قارچ با تجویز دکتر بیماری های دهان بسیار مهم است. منع مصرف غذاهای داغ و تند، سیگار، آلرژی به داروها، مصرف الکل و … از عوامل تشدید کننده این بیماری هستند. مهم ترین نکته برای درمان این بیماری معاینه توسط دکتر بیماری های دهان و متخصص زخم های دهانی دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

بیماری التهاب دهانی
در کلینیک دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی متخصص پاتولوژی (آسیب شناسی) بیماری های دهان فک و صورت معاینه و انواع بیماری ها و ضایعات دهان فک و صورت را به سرعت شناسایی و درمان کنید تا از مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری کنید.

بدون نظر