ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

بیماری های دهان را جدی بگیرید!

بیماری های دهان و تشخیص زخم‌ های دهان شاخه ا‌ی مربوط به دندانپزشکی است. تشخیص وجود زخم‌ های دهان توسط متخصص پاتولوژی دهان، فک و صورت قابل انجام است. از نظر متخصصین، دهان آینه بدن است و وجود بیماری، با ظهور نشانه‌هایی از آن در دهان پدیدار میشود. به محض مشاهده ضایعه مشکوک در دهان به متخصص زخم‌های دهان، فک و صورت مراجعه کنید. با مراجعه به مرکز تشخیص بیماری و زخم های دهان و مشاوره با بهترین متخصص بیماری های دهان، فک و صورت بیماری و ضایعات دهانی را به سرعت شناسایی و درمان کنید.
علائم وجود بیماری در بدن

فعالیت های مربوط به متخصص ضایعات دهان | بهترین دندانپزشک زخم های دهان

• تشخیص ضایعات دهان و فک (درد یا سوزش، احساس خشکی دهان، تغییر رنگ غیر عادی، وجود برجستگی و غیره)
  • بیوپسی دهان و مخاط (بدخیمی، شوگرن، پمفیگوس و غیره)
  • بررسی اختلالات موجود درغدد بزاقی و مفاصل فکی
  • معاینه بیماران تحت رادیوتراپی و کموتراپی برای کنترل عوارض دهانی و مشاوره دندانپزشکی برای بیماران دارای مشکلات پیچیده (دیالیز، فشار خون، بارداری و غیره)
متخصص انواع بیماری های دهان

انواع زخم های موجود در دهان | دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

زخم‌ های دهان ممکن است علت‌ مختلفی داشته باشند که باعث حس درد در دهان شوند. شایع ترین نوع زخم‌ های دهان از نوع فیزیکی و خارجی هستند. این زخم‌ها به علت‌های مختلف به وجود می‌آیند. مثل گاز گرفتن گونه یا زبان، مسواک زدن محکم، گاز گرفتن زبان در هنگام جویدن، تیزی دندان یا زخم‌های ناشی از دندان مصنوعی و براکت‌های ارتودنسی. نوعی از زخم‌ها مثل تبخال، بر اثرعکس العمل نسبت به داروهای شیمیایی یا شیمی درمانی، دیابت، سرطان و… به وجود می‌آیند.
زخم ها و بیماری های داخل دهان
علت وجود زخم در دهان | متخصص پاتولوژی دهان فک و صورت
اگر زخم درون دهان بیش از دو هفته باقی بماند و بهبود نشود، حتما این موضوع را با دکتر بیماری ‌های دهان، فک و صورت در میان بگذارید. پزشک با بررسی و معاینه، راه ‌های درمان را تجویز میکند. در برخی شرایط نیز نیاز به انجام بیوپسی توسط متخصص زخم‌ های دهان، فک و صورت است. زخم هایی که بعد از دو تا سه هفته بهبود نشوند، باید به طور جدی توسط دکتر زخم‌های دهان معاینه و درمان شوند، زیرا ممکن است نشانه ای از وجود سرطان دهان باشند.
وجود بیماری در دهان
هشدار وجود سرطان دهان | بهترین دکتر ضایعات دهان
در بیشتر مواقع سرطان دهان ممکن است در ابتدا به شکل زخم پدیدار شود. برخی از ضایعات دهانی مثل لکه، زخم سفید در دهان، زخم قرمز در دهان و .. نشانه ای از وجود سرطان دهان است. به محض مشاهده ضایعه مشکوک باید به متخصص زخم‌های دهان مراجعه کرد. البته نگران نباشید و هر زخمی را عامل سرطان ندانید. اگر زخمی بدون علت (تیز بودن دندان، پرکردگی و …) به صورت طولانی مدت در دهان باقی ماند ممکن است نشانه‌ای برای وجود سرطان دهان باشد و باید هر چه زودتر توسط متخصص سرطان دهان معاینه و درمان شود.
دکتر متخصص زخم های دهان

در کلینیک دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (متخصص پاتولوژی دهان فک و صورت) معاینه و انواع بیماری ها و ضایعات دهان فک و صورت را به سرعت شناسایی و درمان کنید تا از مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری کنید.

پاتولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!