عمل کوچک کردن لب چست؟

جراحی کوچک کردن لب

امروزه بیشتر افراد به دنبال راهی برای حجیم کردن لب و یا برجسته کردن لب با تزریق ژل و یا راه‌های دیگر هستند. در این میان اما افرادی هستند که به دنبال راهکاری برای کوچک شدن لب می‌باشند، تا جایی که حاضر به انجام ورزش برای کوچک شدن لب می‌شوند! لب‌های درشت لزوماً وهمیشه جذاب نیستند. اندازه لب‌ها همیشه باید متناسب به تمامی اجزای صورت و به شکل و اندازه طبیعی باشند تا زیبایی چهره برقرار باشد. اگر لب‌های بزرگی دارید و به دنبال عمل کوچک کردن لب هستید این مطلب مخصوص شماست، با ما همراه باشید.

عمل کوچک کردن لب
عمل کوچک کردن لب مناسب چه کسانی است؟

• کوچک کردن لب مناسب افرادی است که دارای لب‌های نامتقارن هستند.
• افرادی که به علت تزریق ژل و یا چربی توسط افراد غیر حرفه‌ای، از فرم لب‌های خود ناراضی هستند.
• افرادی که به شکل مادرزادی دارای لب‌های بزرگی هستند و به دنبال راهکاری‌هایی جهت کوچک کردن دهان و لب می‌گردند.

کوچک کردن لب با جراحی

کوچک کردن لب روش دائمی است که بصورت سرپایی انجام می‌شود. ولی افرادی که دچار ترس از جراحی هستند ترجیح می‌دهند جراحی کوچک کردن لب را تحت بیهوشی انجام دهند، به این صورت که در ابتدا با تزریق بی‌حسی موضعی جراحی انجام می‌شود و با ایجاد برش در ناحیه مورد نظر چربی اضافی از لب برداشته می‌شود.

کوچک کردن لب با تخلیه ژل لب

در این روش با استفاده از یک برش کوچک، سیلیکون‌های تزریق شده برداشته می‌شود و بصورت موقتی تا مشخص شدن نتیجه عمل با بخیه بسته می‌شود تا ارزیابی شود که مقدار زیادی ژل باید برداشته شود یا خیر!

جراحی کوچک کردن لب

مراقبت‌های بعد از عمل کوچک کردن لب

تورم و درد و یا احساس کبودی بعد از جراحی کوچک کردن لب طبیعی است و بعد از جراحی ممکن است پزشک برای تسکین درد شما دارو‌هایی را جهت بهبود سریع‌تر تجویز کند. این دستورالعمل‌ها شام موارد زیر هستند:
  • استفاده از دارو‌های مسکن در ساعات مشخص
  • خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین جهت جلوگیری از باز شدن بخیه‌ها.
  • استفاده از محلول مخصوص جهت ضدعفونی کردن بخیه لب‌ها
  • مصرف غذا‌های نرم و پوره شده
  • بعد از یک هفته برای کشیدن بخیه و بررسی ناحیه جراحی شده نزد پزشک مراجعه کنید

دوران نقاهت بعد از عمل جراحی لب چقدر است؟

تورم و احساس درد

بعد از عمل جراحی کوچک کردن لب ممکن است تا چند هفته ورم لب و یا احساس درد داشته باشید که این مسئل طبیعی است و به مرور برطرف می‌شود.
قرمزی و کبودی ناحیه درمانی

 بعد از عمل جراحی کوچک کردن لب ممکن است ناحیه تحت جراحی قرمز شود که با استفاده از کمپرس سرد می‌توان به بهبود تورم و قرمزی کمک کرد.
عفونت

برش‌هایی که در اطراف دهان و لب‌ها هنگام جراحی کوچک کردن لب ایجاد شده مستعد عفونت هستند، به همین دلیل شست و شوی منظم زخم و رعایت مسائل بهداشتی باعث جلوگیری از ایجاد بیماری می‌شود.

سخن پایانی

برای اقدام جهت عمل جراحی کوچک کردن لب در ابتدا باید با پزشک متخصص پوست مشاوره‌های لازم را انجام دهید و با توجه به اینکه اندازه لب‌ها کوچک می‌شود باید توجه داشته باشید که تکنیک‌های خاصی لازم است تا با عمل کوچک کردن لب‌ها تناسب بین بینی چانه و فک‌ها بهم نخورد و این نکته نیازمند انتخاب پزشک متخصص پوست است.

در صورت نیاز برای تعیین وقت و مشاوره با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *