ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

بیماری استوماتیت یا التهاب فراگیر دهان

استوماتیت از مجموعه بیماری های دهان نوعی اختلال در دهان است که به شکل التهابی فراگیر در قسمت های مختلف مثل لب، کام و زبان نمایان میشود. بیماری استوماتیت به دو صورت استوماتیت حاد و استوماتیت آفتی و زخم دهانی است که نوع دوم شایع تر است. بیماری استوماتیت از مجموعه زخم های دهان میتواند به هریک از نواحی حفره دهان آسیب وارد کند. برفک دهانی، پریودنتیت، زبان، لب و عفونت باکتریایی گلو نوع دیگری از بیماری های دهان هستند که نشانه ای ازاستوماتیت میباشند. بیماری استوماتیت به دلایل مختلفی به وجود می آید مثل: عفونت، بیماری های سیستمیک، وجود آلرژی و واکنش شیمیایی و یا آسیب فیزیکی. در ادامه از اختلال استوماتیت از مجموعه بیماری های دهان و علل به وجود آمدن آن بیشتر خواهیم گفت که به محض مشاهدات علائم غیرعادی باید فورا به متخصص بیماری های دهان و دکتر زخم های دهان مراجعه کنید.

استوماتیت

علائم بیماری استوماتیت | بهترین متخصص بیماری های دهان

• التهاب در ناحیه دهان
  • قرمزی و خونریزی
  • زخم های دهانی
  • تنفس بد بو
  • بی اشتهایی
دلایل بیماری استوماتیت

دلایل به وجود آمدن بیماری استوماتیت از مجموعه بیماری های دهان | بهترین دکتر بیماری های دهان در ایران

• عفونت های ویروسی مثل هرپس سیمپلکس و تبخال
  • آفت دهان
  • زخم یا جراحی
  • شیمی درمانی
  • پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • دخانیات
  • تحریک کننده ها
  • حساسیت
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • کم خونی
  • تروما
استوماتیت

درمان بیماری استوماتیت | بهترین متخصص بیماری های دهان در ایران

استوماتیت اختلالی است که در آن زخم ها بسیار دردناک هستند که به شکل متورم و قرمز رنگ مشخص شده اند. در ابتدا با مشاهده تغییرات غیرعادی باید فورا به متخصص بیماری های دهان و دکتر زخم های دهان مراجعه کنید. برای پیشگیری و درمان، رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان بسیار مهم است. استفاده از دهانشویه های آنتی باکتریال و ضد قارچ با تجویز دکتر بیماری های دهان بسیار مهم است. منع مصرف غذاهای داغ و تند، سیگار، آلرژی به داروها، مصرف الکل و … از عوامل تشدید کننده این بیماری هستند. مهم ترین نکته برای درمان این بیماری معاینه توسط دکتر بیماری های دهان و متخصص زخم های دهانی است.

استوماتیت یا التهاب دهان

پاتولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!