خطرات تحلیل لثه

خطر تحلیل لثه

تحلیل لثه به حالتی گفته می‌شود که  از ضخامت بافت لثه کم می‌شود و خط لثه از موقعیت طبیعی خود عقب می‌رود. یکی از خطرات تحلیل لثه نمایان شدن بافت ریشه دندان است، که تهدید کننده سلامت دندان می‌باشد. هنگامی که لثه تحلیل می‌رود فعالیت باکتری باعث ایجاد عفونت می‌شود. در این حالت به بافت استخوان فک نیز آسیب می‌رسد. تحلیل رفتن لثه موجب ایجاد خط شکافی میان لثه و دندان و نمایان شدن ریشه دندان می‌شود. در این زمان باکتری در شکاف ایجاد شده انباشته و موجب آسیب به استخوان فک و بافت اطراف دندان می‌شود. این مشکل به مرور زمان موجب لق شدن و افتادن دندان خواهد شد. در ادامه درمان تحلیل لثه و روش های جلوگیری از تحلیل لثه را بررسی خواهیم کرد.

علت تحلیل لثه چیست؟

تحلیل لثه موجب بیماری لثه و پریودنتال می‌شود. در مرحله اول موجب التهاب و تورم لثه شده که در صورت عدم درمان عفونت وارد مراحل عمقی می‌شود. بیماری پریودنتیت عوامل مختلفی دارد:

جلوگیری از تحلیل لثه

برای جلوگیری از تحلیل لثه در قدم اول رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. همیچنین استفاده منظم از نخ دندان و مسواک زدن اصولی و مراجعه مرتب به دندانپزشک جهت چکاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر دچار دندان قروچه هستید باید بدانید که سایش دندانی باعث فرسودگی دندان می‌شود که باید با مراجعه به دندانپزشکی جهت ساخت نایت گارد اقدام کنید.

درمان لثه تحلیل رفته چیست؟

یکی از راه‌های درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی، در صورتی که جزئی باشد، انجام جرمگیری جهت برطرف شدن آن است. در طی جرمگیری تمامی باکتری های نفوذ کرده به زیر خط لثه از بین می‌روند. در این مرحله هزینه درمان تحلیل لثه نسبت به جراحی پیوند لثه کمتر خواهد بود.

برای نوبت دهی فرم زیر را تکمیل کنید:



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *