عصب کشی دندان در خانه

تسکین دندان درد با کمپرس یخ و عصب کشی دندان در خانه

عصب کشی دندان در خانه یکی از روش‌هایی است که افراد در هنگام دندان درد به دنبال آن هستند. دندان درد زمانی به وجود می‌آید که پوسیدگی به عصب دندان و عفونت به کانال و ریشه دندان راه یافته و پالپ دندان را دچار آسیب برگشت ناپذیری کرده باشد. در این شرایط چاره ای جز تخلیه کامل عصب، تمیز و ضد عفونی کردن و سپس پر کردن دندان با مواد پرکننده مخصوص نیست. تمامی مراحل باید توسط متخصص درمان ریشه دندان یا همان متخصص عصب کشی دندان انجام شود. عصب کشی دندان در خانه ممکن است در ابتدا درد را برای لحظاتی کمی آرام کند. اما عفونت در ریشه دندان به وجود می‌آید و دوباره درد شروع میشود.

بنابراین با روش عصب کشی دندان در خانه ممکن است درد را کمی تسکین دهید اما نمی‌توانید ریشه دندان را درمان کنید.

برای افرادی که از درمان عصب کشی دندان می‌ترسند، مطالعه مقاله  آیا عصب کشی دندان درد دارد را توصیه می‌کنیم…

درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان درمانی است که متخصص درمان ریشه برای ترمیم دندان عفونی انجام می‌دهد. در طی درمان ریشه دندان عصب دندان خارج میشود و ناحیه داخل دندان تمیز و مواد مخصوص پر میشود. اگر درمان عصب کشی دندان برای دندان دچار عفونت انجام نشود آبسه به وجود می آید.

روش های عصب کشی دندان در خانه:

تا زمان مراجعه به دندانپزشک، برای تسکین درد می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید.
.
استفاده از داروهای مسکن و ضد درد: مصرف مسکن هایی که افراد می‌توانند برای تسکین درد از آن ها استفاده کنند، مسکن‌هایی مانند  استامینوفن و ایبوپروفن.
.

شست‌ و شو با آب نمک: یکی از روش‌های ساده تسکین درد دندان قبل از مراجعه به دندانپزشک برای انجام عصب کشی دندان، استفاده از آب نمک می‌باشد. آب نمک یک محلول ضد عفونی کننده است و علاوه بر شستن و خارج کردن ذرات غذایی باقی مانده به رفع التهاب نیز کمک میکند. مقدار کمی نمک را در اب گرم حل کنید و آن را دهانشویه کرده و از دهان خارج کنید.

.
استفاده از دهانشویه های محلولی پروکسید هیدروژن: این محلول به رفع التهاب و از بین بردن پلاک روی دندان ها کمک میکند و باکتری های دهان را از بین میبرد. بعد از دهانشویه و شست و شوی کامل دهان محلول را از دهان خارج کنید.
.
استفاده از کمپرس سرد و سرما دهی دندان: برای تسکین درد می‌توانید ناحیه مورد نظر را در معرض سرما قرار دهید. این روش کمک می‌کند تا رگ های خونی در ناحیه درد منقبض شوند تا از شدت درد و التهاب کم شود. برای این کار می‌توان تعدادی یخ را در ناحیه درد قرار داد.
درمان ریشه دندان (عصب کشی دندان) یکی از تخصصی ترین درمان‌ها در مجموعه جراحی‌های دندانپزشکی است و نمی‌توان با روش عصب کشی دندان در خانه این عارضه را درمان کرد. بنابراین لازم است عصب کشی دندان توسط متخصص درمان ریشه درمان شود. تا بتوانیم مانع از دست رفتن دندان شویم.

مراحل عصب کشی دندان