12 راه شناسایی کیست های فکی

علائم کیست های فکی
کیست های فکی نمونه ای از بیماری های دهان هستند که به شکل حفره دیده میشوند. کیست های فکی به گونه ای هستند که به درمان و تشخیص زود هنگام نیازمندند. بسیاری از افراد از علائم کیست های فکی بی خبر هستند، زیرا این این عارضه اکثرا بدون علامت است و شیوع زیادی ندارد. انواع دیگری از کیست ها وجود دارند که نسبتا شایع و نگران کننده هستند، کیست کراتوسیست به این صورت است به تدریج رشد کرده و موجب تخریب قسمت وسیعی از استخوان فک میشود. این کیست بدون علامت است به همین دلیل بیمار دیر متوجه آن میشود. تشخیص کیست فک و یا مشاهده علائم کیست فکی به راحتی امکان پذیر نیست و نیازمند معاینات و بررسی تصاویر پاتولوژیکی از ناحیه فک توسط متخصص بیماری های دهان است.

علائم کیست های فکی به چه صورت هستند؟ | متخصص بیماری های دهان | دکتر علی لطفی متخصص پاتولوژی دهان فک و صورت

علائم کیست های فکی و نشانه های این بیماری در برخی شرایط متغیر است. در ادامه به برخی از علائم بیماری کیست های فکی میپردازیم:

• اغلب کیست های فکی در تصاویر رادیوگرافی به طور اتفاقی شناسایی میشوند.
  • اغلب کیست های فکی بدون نشانه هستند.
  • در برخی شرایط، کیست های فکیِ کوچک هیچگونه تغییری ایجاد نمیکنند.
  • کیست های فکی بزرگ باعث اختلال و یا نازک شدن استخوان فک میشوند و فشار آهسته بر سطح استخوان باعث ایجاد حس و صدای شکستگی میشود.
  • کیست های فکی تا زمانی که کوچک هستند بدون درد هستند اما احساس درد و تورم زمانی اتفاق می افتد که عفونی شوند.
  • کیست های فکی در داخل یا خارج از دهان دچار تورم میشوند.
  • در مواقعی که کیست های متورم عفونی داخل دهان تخلیه میشوند، فرد احساس مزه ناخوشایندی در دهان میکند.
  • کیست ها در صورت بزرگ شدن میتوانند باعث جابه جایی دندان ها شوند.
  • تغییر رنگ، لق شدن یا از دست دادن دندان ممکن است مربوط به وجود کیست های فکی باشد.
  • بایت تغییر داده شده به همراه شکستگی های پاتولوژیک و اختلال اکلوژن از نشانه های کیست های فکی است.
  • احساس بی حسی در لب پایین.
  • محدودیت باز شدن دهان در کیست های عفونی.

در کلینیک دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی متخصص پاتولوژی (آسیب شناسی) دهان فک و صورت معاینه و انواع بیماری های دهان و ضایعات دهان فک و صورت را به سرعت شناسایی و درمان کنید تا از مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری کنید.